ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Концесионерът на “Тракия” ще трябва да поеме целия строителен риск | ||||||
| ||||||
Правителството прие доклада на министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов, свързан с концесията на автомагистрала “Тракия”. Анализът на цялата документация по договора за концесия сочи, че в него се съдържат клаузи, които са икономически нецелесъобразни и юридически неприемливи за българската страна и това налага неговата промяна. Министър-председателят Сергей Станишев подчерта, че желанието на правителството е магистрала “Тракия” да се изгради максимално бързо, защитавайки държавния и обществения интерес. “Условията, които сме формулирали пред концесионера, отговарят на обществения интерес и ще направим всичко необходимо това да се реализира. Смятаме, че исканията на българската страна са сериозни, обосновани и би трябвало да бъдат приети от концесионера, ако желае да продължи дейността по изграждането на магистрала “Тракия”, посочи премиерът. Изискванията, които държавата поставя пред концесионера “Магистрали Тракия” АД, гр. София са: · Концесионерът да поеме изцяло строителния риск и рискът от наличност · От договора ще отпаднат клаузите, предвиждащи явна или скрита форма на държавна гаранция · Първоначално договорената цена за строителство и рехабилитация на републиканския път Калотина-Софийски околовръстен път (Северна дъга)-Оризово-Стара Загора-Нова Загора-Ямбол-Карнобат-Бургас остава непроменена · Финансирането на проекта ще бъде открито в срок не по-късно от 3 месеца след подписването на анекса към договора · Предвидена е възможност за поетапно въвеждане в експлоатация на участъци от новото трасе на автомагистралата. Премиерът подчерта, че ще бъде поставено условието за график за поетапно въвеждане в експлоатация на участъци от новото трасе, за да се улесни движението в посока София–Бургас. Факторът време е изключително важен, тъй като модерната инфраструктура засилва икономиката, облекчава трафика и гарантира по-удобното пътуване на гражданите. През последните години трафикът между София и Бургас значително нарасна. През миналата година повишението му е с 30 на сто. Принципните изисквания на правителството следва да бъдат безусловно приети от концесионера и отразени в анекс към договора. До 15 февруари т. г. той трябва да бъде предоставен на министъра на регионалното развитие и благоустройството. В противен случай българската страна ще счита, че договорът не е породил правно действие и ще спре работата по него. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов съобщи, че за доизграждането на автомагистрала “Тракия” ще са необходими близо 590 млн. евро. От тях 437,1 млн. евро ще бъдат за построяването на нови участъци от аутобана, 38,8 млн. евро - за рехабилитация на съществуващите отсечки, 95,72 млн. евро - за изграждане на пътни възли и ТОЛ-пунктове, а 28,3 млн. евро за пътно оборудване и оптична мрежа. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
gagauzov
на 17.02.2007 г.
0
Koko
на 28.01.2007 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Крум Савов проговори за закриването на телевизия "7/8" и Слави Трифонов
12:39 / 25.09.2024
Деми Мур: Той е на добро място
16:36 / 26.09.2024
15 града в страна са предупредени за 1 октомври
12:26 / 25.09.2024
Водеща в bTV: Научих си урока
09:07 / 25.09.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета