ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Край на търговете с най-ниска цена
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:05 / 30.07.2013Коментари (2)1755
© Plovdiv24.bg
Дошло е времето на края за търговете за големите инфраструктурни проекти, печелени с най-ниската цена. Това каза вчера инж. Светослав Глосов, председател на Камарата на строителите в България (КСБ).

Според него по-удачният начин е инженерингът, който се прилага широко в напредналите страни. Като пример за забавяне на проект заради почти дъмпингови цени той посочи последния лот на "Тракия", където заради стар проект не е било отчетено оводняването на терена, довело до оскъпяването към 45 млн. лв. на изграждането на отсечката от Зимница до Карнобат, което бе платено от хазната.

"Подобно нещо, но със свлачище имаше и на лот 1 на "Струма", припомни той. "Нормално е строителят, като се сблъска с неточен проект, да иска компенсация от възложителя Според инж. Глосов на трите последни лота на "Тракия" офертите за спечелване на търговете са били близо до дъмпинговите цени. "Като че ли гръцките фирми дават най-ниски цени", предположи той. "Може би заради евтините кредити, които ползват като страна от еврозоната, и по тяхна информация, на свободните ресурси, с които разполагат", добави председателят на КСБ.

Някои строители на пътища са ги завършили, без да имат печалба, смята той и по думите при инженеринга подобни проблеми не би трябвало да има, защото строителят сам прави проекта и проучва терена и не може да се оправдава със стари чертежи или недоглеждане на възложителя. В този случай той си носи рисковете.

"От 3-4 години нашата камара се бори търговете да се провеждат основно по икономически най-изгодна цена и е хубаво, че това вече е прието и от управляващите, и от възложителите", припомни инж. Глосов.

Председателят на КСБ подчерта, че проблем за големите инфраструктурни проекти е и липсата на нови кадастрални карти. "Това крие рискове строителят, взел на инженеринг изграждането на път, да попадне в неотчужден имот и това да доведе до забавяне на работата", каза още Глосов.

Според него идеята грижата за четвъртокласните пътища да се поеме от държавата е положителна. Но в крайна сметка няма значение кой е стопанинът, а дали има пари те да се поддържат в добро състояние.

Източник: в. "Монитор"








Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Глупости, и каква ще е разликата сега офертите ще са с по голяма цена но със същото качество. А парите давани под масата ще са още по големи.
0
 
 
Започнете да строите както немците или французите , чак тогава ще се види прозрачността и критериите на търговете.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Футбол - други
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Забраниха на Зингаревич да влиза в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: