Между България и САЩ от години се формира огромен ежедневен трафик, който постоянно нараства и лети през Франкфурт, Мюнхен, Лондон, Амстердам, Париж, Истанбул и други летища. Засилените бизнес връзки с Китай и солидната китайска общност у нас също формира голям пътникопоток, който сега минава през Москва, Истанбул и Доха. Така въпреки наличието на няколко български авиокомпании огромен паричен поток напуска страната към чуждестранни превозвачи.
Интерес към директните полети от София до Ню Йорк и Пекин имат и много граждани на Румъния, Гърция и Македония, откъдето също няма директни полети до двете големи държави. Преди да пусне трансконтиненталните полети, "Би Ейч Еър" трябва да наеме самолети с по-голяма далечина на полета от своите А320, а именно - Еърбъс А330 или А340.
Директните полети от София до Ню Йорк (част от които бяха с кацане в Малта) бяха прекратени през декември 1999 г. След което Федералните авиационни власти на САЩ (FAA) забраниха на български авиокомпании да кацат на щатски летища, като вкараха цялата българска гражданска авиация в т.нар. Втора категория.
След огромни усилия и няколко проверки FAA свали забраната през юни 2008 с прехвърлянето на България отново в Първа категория по критериите за безопасност. Тъй като България и САЩ нямат сключена спогодба за въздухоплавателни съобщения, сега е необходимо BHAir да поиска разрешение от FAA за кацане на определени щатски летища.