ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Лиляна Павлова: Със спрените проекти България отказва да развива пътна инфраструктура с безвъзмездно европейско финансиране
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:26 / 09.10.2013Коментари (3)3037
©
Със спрените проекти България се отказва да развива своята пътна инфраструктура с безвъзмездно европейско финансиране. Това каза на брифинг в парламента депутатът от ГЕРБ Лиляна Павлова, бивш министър на регионалното развитие и благоустройството в правителството на ГЕРБ.

"Бюджетът на Оперативна програма "Транспорт" е 2 милиарда евро. Втора приоритетна ос, която финансира пътища, включва достатъчно финансов ресурс - малко над 900 милиона евро, с които да се финансират всички текущи проекти. Магистрала "Тракия" и магистрала "Хемус" в участъка на гара Яна, които трябваше да бъдат приключени предсрочно, с много усилия, закъснения и за съжаление човешки жертви бяха въведени в експлоатация със закъснение. Текущите проекти като магистрала "Марица", магистрала "Струма" - Лот 4, Кърджали - Подкова, вървят със закъснение", добави Павлова.

По думите й обходът на Монтана, на Враца, на Габрово и Западна дъга се изпълняват от около една година.

"Имаме проекта за Западната дъга, което е връзката на магистрала "Люлин", която свършваше в нищото, с бул. "Сливница" и важния транспортен коридор и направление към София - Калотина. Стойността на договора е от около 50 милиона, 50 % вече са изплатени. Физическото изпълнение е на много над 50 %. Вместо да го изплащаме с безвъзмездно европейско финансиране, благодарение на това отстъпление да се защити националния интерес, сме в ситуация, в която или бюджетът ще трябва да ги покрие, или ще трябва да се вземе поредният заем", каза още Лиляна Павлова.

Ивайло Московски, бивш министър на транспорта в правителството на ГЕРБ, каза: 

"Без да има никакъв риск за загуба на средства, без причина тези проекти да бъдат свалени от изпълнение, наблюдаваме точно това. България се лишава от редките си възможности, минавайки 5 коридора през територията, да бъдат осигурени безвъзмездни средства за реализиране на пътни и железопътни проекти. За голямо съжаление оттук нататък тези проекти ще струват пари, извадени от джобовете на българските граждани. Апелираме за максимално усилие от всички институции, от които зависи, тези проекти да се рестартират и продължат".







Зареждане! Моля, изчакайте ...
-1
 
 
Айде сега држно да благодарим на другарите от тройната,и на следващите избори да оставим бабите ни да гласуват,а ние да седим в кафенетата и да си казваме "не ми пука,да става квото ще".....
-2
 
 
ами че след 5 години колите ще се движат по въздуха ..за какво са ни тези пътища :Д
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Лято 2024
Природни стихии
Световна черна хроника
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли кметът Костадин Димитров да поведе листата на ГЕРБ в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: