ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
"МЕТРО" отнесе 143 000 лв. глоба
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:16 / 15.05.2014Коментари (1)3185
©
Комисията за защита на конкуренцията установи, че е извършено нарушение по чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД (МЕТРО) и наложи имуществена санкция на дружеството в размер 143 717 лева.

За да постанови решението си Комисията е установила и съобразила следното:

На първо място, в разпространяваният от МЕТРО Каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки" е налице както разминаване в периода на валидност на "предложения с промоционални цени" за някои от посочените хранителни продукти, така и липса на съществена и дължима информация по отношение на други хранителни продукти на място, където от дружеството е посочено, че същата може да бъде намерена.

На следващо място, цените на посочените като промоционални продукти не само се разминават за различните магазини, но в някои от магазините цените са и по-високи от обявените на Интернет страница www.metro.bg", раздел "Най-добра цена за деня". Това обстоятелство, а и установено предлагане при условия "Най-добра цена за деня" за определен период сами по себе си изключват промоционалния характер на предложените в периода 16.01.2014 г. до 29.01.2014 г. цени за тези продукти и води до извода за недобросъвестност по отношение на посочената характеристика на същите от страна на ответното дружество.

На трето място, в определени магазини на МЕТРО промоционалните стоки са били в недостатъчни количества (под 5 кг. в магазин за ден), а за други е липсвала всякаква наличност. Изводът за незадоволено потребителско търсене се извежда от характера на магазините на МЕТРО, а именно като такива, предназначени за търговци, в които се извършват предимно продажби на едро.

На последно място, предложените от рекламодателя цени в определени дни не са били най-ниски. В тази връзка КЗК не споделя тезата на дружество за поставяне на знак за равенство между "Най-добра цена за деня" и "вложената добавена стойност в продуктите" по отношение на опаковане, предлагане и по-високо качество, предвид обстоятелството, че не се представят доказателства в подкрепа на тезата му за начина, по който се опаковат конкурентните стоки и техните качества.

Според Комисията, твърдението "Най-добра цена за деня", с определяне на период на валидност от няколко дни на същата, не е коректно поднесено, поради динамичността на пазара и обективната невъзможност да се заложат предварително продажни цени на конкуренти за дни напред, под които цени МЕТРО да продава.

Поради това Комисията счита, че рекламните послания на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД, обективирани в промоционалния Каталог № 2 "Хранителни стоки" и раздел "Най-добра цена за деня" съдържат елементи със заблуждаващ характер, като по този начин може да подведе лицата, до които достига, и поради това е в състояние да повлияе върху тяхното икономическо поведение, като евентуално нанесе вреди на конкуренти.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на moon
премахни филтъра

+9
 
 
браво, сега да започнат ТЕХНО МАРКЕТ, там за какви подвеждащи реклами става въпрос ...Уж на промоция, ама като отидеш не е точно така, или е една бр, ама тя да речем е в магазин в другия край на страната и хиляди подобни лъжи, ее ама и на нас клиентите ни писна да ни правят на бълъци
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: