МОН с допълнителна подкрепа за училища с по-ниски резултати
Министерството на образованието и науката ще подкрепи с целенасочени политики и програми училищата с най-ниски резултати на националните външни оценявания, съобщиха от образователното министерство.
"Ние безкрайно вярваме в потенциала на всяко дете и знаем, че трябва да затворим ножицата в образователните постижения. Това трябва да стане чрез повдигане на тези, които са на най-ниско ниво“, заяви заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева по време на форум в София Тех Парк, посветен на уменията на бъдещето във връзка с кандидатурата на България за присъединяване към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).
Събитието бе организирано от Дипломатическия институт към Министерството на външните работи и Дигиталната национална коалиция. По новата програма "Образование“ се предвиждат мащабни инвестиции, които целят текущият модел на обучение да премине към по-компетентност и насочен към умения. Това е основна препоръка на ОИСР, посочи Наталия Митева.
По думите ѝ училищата с по-ниски резултати ще получат допълнителна подкрепа от ментори, ще се разработят планове за подпомагането им и ще бъде освободен режимът на тяхната работа. "Те трябва да могат да направят качествен скок за своите ученици“, посочи заместник-министърът на образованието.
Тя цитира резултатите от изследването PISA, според което един от основните проблеми на българското образование е голямото неравенство между различните училища. Затова е изключително необходимо да се подобри ефективността на образователните институции. Важен инструмент в този процес са технологиите, включително изкуственият интелект, обясни Наталия Митева.
По думите ѝ в момента в целия свят тече процес на трансформация на образователните системи, част от който е и България. "Докато през 80-те години страната ни беше на едно от първите места по качество на образованието според световните аршини, то сега аршинът се е промени. Според последното изследване на PISA ние все още сме добри в това да учим децата да възпроизвеждат знания и да ги тестваме на това през националните си оценявания, но трябва да ги подготвяме по-добре да използват това знание в живота“, посочи Наталия Митева по време на форума.