Българското обединение печели с най-ниската оферта - 137.868 млн. лв. След тях се нареждат гръцката "Терна" с цена 247 608 078 лв., гръцката "Актор" - 292 177 350 лв., и обединение между "Холдинг Пътища" и австрийската "Алпине"- 373 641 762 лв. Цената е водещ критерий за определянето на победител.
Българското обединение, в което влизат "Трейс" на Николай Михайлов, дъщерното му дружество Пи Ес Ай, "СК 13 холдинг", "Виастрой инженеринг" и "Пътно строителство" - Добрич, е представило на комисията допълнителна обосновка на цената, която е близо три пъти по-ниска от най-високата оферта. То е убедило комисията, че 32-километровият участък може да бъде изпълнен на тази цена.
След отварянето на офертите от обединението коментираха, че цената не е ниска и дъмпингова. В нея е калкулирна дори печалба. По-малката себейстойност на строителството беше обяснена с намиращите се в близост до трасето кариери на компанята, както и факта, че "Трейс", която е старозагорска фирма, ще има по-малко транспортни разходи и за заплати. Освен това от компанията са посочили и падналите цени на материалите в сравнение от преди две, три години.
"С елементарни изчисления може да се разбере, че цената не е по-различна от други на сходни обекти в България, изпълнявани в момента", коментира след отварянето на офертите Албен Родопманов, управител на "Виастрой инженериниг". "Офертата ще се разгледа под лупа дали е устойчива. Ако можем да построим участъка за толкова ниска цена, ще е чудесно", каза строителният министър Росен Плевнелиев след отварянето на офертите. Цената, която предлага "Трейс", е 2.2 млн. евро на километър, докато в периода 2005 - 2007 г. построи отсечката от Оризово до Стара Загора за 2.4 млн. евро/км. Бюджетът, заложен от строителното министерство за отсечката от Стара Загора до Нова Загора, е 3 млн. евро/км
Допитване на "Дневник" до участниците в търга показа, че те все още не са уведомени офециално за решението на тръжната комисия.
Междувременно отпадналият от надпреварата участник "Щрабаг" обжалва процедурата по възлагане на строежа на отсечката от Стара Загора зо Нова Загора в Комисията по защита на конкуренцията (КЗК). Австрийците са поискали КЗК да спре процедурата, докато се произнесе окончателно. До края на седмицата се очаква антимонополното ведомство да се произнесе по случая. Според Закона за обществените поръчки докато не се произнесе КЗК по искането за налагане на временна мярка, договор с избран изпълнител не може да бъде сключен.
Източник: в. "Дневник"