ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Магистралите с огради за шума
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:28 / 06.10.2011Коментари (8)5219
© Plovdiv24.bg
80 километра от най-шумните участъци на магистралите ни още догодина ще бъдат оградени с шумозаглушителни пана. Това предвиждат стратегическите шумови карти на трите най-големи града и най-натоварените пътни участъци и мерките, разработени по тях. Уредите на Агенцията по околна среда са определили като най-шумни пътищата край Горни и Долни Богров към магистрала "Хемус", входа и изхода на София по бул. "Сливница" към Калотина, на Пловдив, също така и пътят за Несебър край гр. Ахелой. Според Мария Костова от екоминистерството това са и най-критичните точки, през които преминават поне 6 млн. коли годишно.

Заради това някои от тях ще бъдат заобиколени чрез обходни пътища, като това трябва да стане най-късно до 2013 г.

Постоянният шум разболява и уврежда най-вече слуха и нервната система. Според експертите обаче основният причинител на вредните за здравето ни децибели са главно автомобилите. Близо 80-85% от тътена, сред който живеем всеки ден, се дължи на колите. Заради затихващите функции на жп транспорта влаковете не достигат критичните показатели от 60 000 преминавания годишно, а слабият въздушен трафик­ под 50 000 полета, също е солидно алиби за авиацията ни.

Според Мария Костова в ЕС има специална директива за шума, но тя не въвежда общи стандарти, всяка страна сама си определя граничните нива на шума. Без изключение всички страни членки имат сериозни проблеми с тях. Българските норми предписват денем шумът да е не повече от 55-60 децибела в зависимост от това дали става дума за жилищна зона, натоварена артерия, или централни градски части. Вечер тези показатели варират от 55 до 65 децибела, а нощем ­ 45 до 55 децибела. Регламентираните допустими шумови нива са превишени в 70% от контролните пунктове в страната. Във всички по-големи градове те се нарушават. Заради растящия брой на колите шумът запазва през годините високите си надгранични стойности.

Денем нивата са обикновено около 68-72 или 63-67 децибела при норма 55-60 децибела. Според здравното министерство, което следи силата на шума, това създава определено здравен риск за хората. Сред шумните места картите посочват Бургас, където в 15 пункта са измерени към 77 децибела. Толкова са измерени и в Перник, а Търново ­ в 18 пункта са констатирани 68 децибела. В Кюстендил на 21 места са отчетени 72 децибела. За последните няколко години с малко над процент от участъците силата на звука е слязла в по-ниска категория ­ под 58 децибела.

Все пак обаче твърде шумно си остава в Пловдив, Варна, Русе, Бургас, Стара Загора, Велико Търново, Враца, Габрово, Сливен, Кюстендил, Дупница и Хасково. Столицата си остава безспорният лидер.

За да се избегне звуковата преса, на която са подложени жителите, до 2013 г. трябва да се изградят обходни пътища и магистрала "Хемус" вече да не преминава през Ботунец, както и Ахелой да се сбогува с трафика. Общинските власти трябва да се намесят също и да обезопасят входа в Пловдив, както и изхода от столицата от бул. "Сливница" към Калотина след Околовръстното. Там са предвидени и специални комбинирани пана срещу шума.

Пак догодина в столицата прозрачни прегради трябва да оградят безспорно едно от най-шумните места ­ Орлов мост. Откъм Борисовата градина обезопасеният участък ще стигне чак до ул. "Незабравка", а от другата страна ще достигне до ул "Н. Ракитин".

По "Цар Борис III" с прегради ще се изолира шумът между улиците "Съвет на Европа" и "Хр. Матов", а по бул. "България"­ около 123-о у-ще.

Източник: в. "Монитор"








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Няма лошо, но не разбрах точно какво представляват тези пана?? В Европа правят изследвания за изработят и по-безшумни самолети;)) Отдавна е известно че високите дезибели от шум, музика и pr водят до стрес , изнервяне и психически болести ,а оттам и физически...като оглушаване напрмер ...
0
 
 
е само това ни оставаше,сега наистина сте живеем по-добре,досущ като европейци! :)
0
 
 
Няма да е лошо също да инвестират в бетонни прегради между платната,за да спрат челните удари,причинени от некадърни шофьори.
Aнонимен
на 06.10.2011 г.
0
 
 
А какво правим с шумно прелитащите самолети? А със спортните площадки, на които вдигат врява до полунощ?
+1
 
 
А за живущите покрай ж.п. линията на "Копривщица", какво ще се направи? Има ли изготвена шумова карта и на Пловдив? Има ли стратегия в това отношение и ще чуем ли за нея, ако случайно има такава?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Десет души са арестувани в Пловдив!
Мъж почина в "Кючук Париж"
Женски футбол
Грипна епидемия обхвана страната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: