Разликата между минималните и максималните разходи за магистрали, построени в равнинните райони, е по-висока в Румъния, отколкото в Полша и България според органа, който съветва властите да се избегнат допълненията към договорите за магистралите. Тези допълнения към договора позволяват на победителя на офертата, която предложи най-ниската цена, действително да предоговори нова стойност на договора, който може да бъде дори по-висок от това, което конкурентите на победителя е представил в офертата.
За 96-те договора, подписани в периода юни 2010- юни 2011 г., властите подписали 203 допълнения, като на 23 договора първоначалната им стойност се променя. Това не се е случило само в Румъния, а също в Германия, Гърция, Полша и Испания между 2000 г. и 2013 г., когато цената на около половината от одитираните проекти се е увеличил с повече от 20 на сто по време на изпълнение, според Съвета.
Цената на километър от магистрала варира в равнинната зона между 2,68 милиона евро за Фетещ - Черна вода, и 11,6 милиона евро за байпаса Питещ. В България цената варира между 2 милиона евро и 2,8 милиона евро на километър на магистрала, докато в Полша, между 4,6 милиона и 12,4 милиона евро.
Според доклада, промяната на цените в Румъния са с 45,8% по-високи, отколкото в Полша - 36.4%, и в България, 14.2%.
Като цяло, цената на изграждането на един километър от магистрала в равнинната зона е 23,3 милиона евро, докато магистрала в хълмиста местност е построена за около 20,8 милиона евро на километър. И двете цени са над стандартните разходи според Съвета, който анализира данните, предоставени от румънската Магистрална компания (CNADNR).