Магистралите в Румъния три пъти по-скъпи от нашите | ||||||
| ||||||
Разликата между минималните и максималните разходи за магистрали, построени в равнинните райони, е по-висока в Румъния, отколкото в Полша и България според органа, който съветва властите да се избегнат допълненията към договорите за магистралите. Тези допълнения към договора позволяват на победителя на офертата, която предложи най-ниската цена, действително да предоговори нова стойност на договора, който може да бъде дори по-висок от това, което конкурентите на победителя е представил в офертата. За 96-те договора, подписани в периода юни 2010- юни 2011 г., властите подписали 203 допълнения, като на 23 договора първоначалната им стойност се променя. Това не се е случило само в Румъния, а също в Германия, Гърция, Полша и Испания между 2000 г. и 2013 г., когато цената на около половината от одитираните проекти се е увеличил с повече от 20 на сто по време на изпълнение, според Съвета. Цената на километър от магистрала варира в равнинната зона между 2,68 милиона евро за Фетещ - Черна вода, и 11,6 милиона евро за байпаса Питещ. В България цената варира между 2 милиона евро и 2,8 милиона евро на километър на магистрала, докато в Полша, между 4,6 милиона и 12,4 милиона евро. |