ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Мариана Банчева: Прекалено много наказваме децата в училище | ||||||
| ||||||
По думите й големият залог, в който се превръщат изпитите след седми клас, е свързан единствено и само с проверката на това колко са научили децата. "До този момент не са създадени стандартизирани инструменти, с които да се мери качеството на обучението всяка година. Не могат да се сравнят резултатите на децата, които сега ще положат изпитите, с тези, които са ги положили преди една или две години. Самият оценъчен инструментариум не позволява да се направи това сравнение“, посочи Мариана Банчева. Това означава, че има проблем с меренето дори в рамките на първия модул, обясни експертът. А способността на детето да се съсредоточи и да изпълни качествено задачите за точно определено време по време на втория модул е огромна преса и е свързано преди всичко с психичната устойчивост на децата, а не само с количеството знания. Имаме един изпит, който мери знания, имаме една година, в която има изключително много нерви, претоварване и в същото време искаме да има психическа устойчивост, която почти никога не е обект на целенасочено развиване на децата“, коментира Банчева. Вторият ключов момент според нея е, че твърде малко са родителите, които имат доверие в своето дете и могат да му делегират правото то да избере училището, в което иска да учи. "Може би ако малко повече свалим натиска на родителите и децата ще бъдат малко по-спокойни за това как ще се представят. Този натиск започва още от четвърти клас, училищата манипулират родителите още от тогава“, посочи Мариана Банчева. По думите й постигането на автономност и саморегулация са ключови задачи в психичното развитие на всяко едно дете. Колкото по-дълго време родителите носят цялата отговорност за изборите, които прави детето, и за дисциплината, която то трябва да следва в процеса на учене, толкова по-късно то само ще започне да носи тази отговорност, подчерта тя. "Караме децата да следват едни процедури, едни правила, да се явяват и да се вписват в едни схеми почти през целия период на образованието им, а след това искаме да станат самостоятелни и креативни. Да си самостоятелен и креативен, да носиш отговорност, да си проактивен са неща, които се учат от ранна детска възраст. Колкото по-рано позволиш на детето да преживее някакви провали, толкова по-рано то ще може да се изгради и да си даде представа това ли искам, какво трябва да направя, за да постигна това нещо, което искам“, посъветва експертът. Детето е склонно да проявява усилия към нещата, които са му интересни, допълни тя. "Прекалено много наказваме децата в училище, сравнявайки ги с някакви еталони, а не ги подкрепяме да полагат усилия, за да бъдат конкурентни на самите себе си. Ние залагаме на конкуренция между децата и между училищата, а не между това самото дете да се развива“, каза още Банчева. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 24.04.2023 г.
0
на 24.04.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета