Месеци след широко отразените ремонти в русенския завод, половината от локомотивите не са в движение. Проблемите с влака предизвикаха масово недоволство в социалните мрежи, където потребители заподозряха, че се прави целенасочен опит атракцията да бъде закрита.
"Единият е извън строя вече за двигател, а другият е с медицинско в експлоатация. Няма как да го спрем да му се извършат ремонтите, тъй като трябва да отменяме влакове. Необходими са ни 4 локомотива, а ние едвам стигаме до три“, посочи началникът на локомотивното депо Илко Илчев на среща преди дни във Велинград, в която участие взеха представители на различни институции.
Там те умуваха как влакчето да бъде запазено. Няма пари за поддръжка, няма и кадри. Но освен че е атракция, единствената теснолинейка в България е и ежедневен транспорт за много хора в района.
Малкото влакче се възприема като един от символите на България и района. Веднъж вече то беше на ръба на закриването, но дали ще оцелее отново? За това се борят институции и неправителствени организации, които се събраха във Велинград в търсене на решение.
Освен емоционална и историческа стойност родопската теснолинейка има и социална роля – тя свързва много хора, а може и да съживи туризма по протежението на трасето. Пресича общините Септември, Ракитово, Велинград, Якоруда, Белица, Разлог и Банско.