© Plovdiv24.bg | | Снимка: Архив | Строителството на новия жп мост над Марица изисква изместване на коритото на реката, съобщиха от фирмата "Пътища и мостове" - Варна.Тя е ангажирана с изграждането на мостовите обекти по жп линията Свиленград - турска граница. Участъкът е част от проекта за реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница, чийто възложител е Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Новият мост над Марица е с дължина 433 м и ще е най-дългият мост с релси в България. Широчината му е 7,5 м. Новото съоръжение е арково, има 10 сводови отвора с диаметър на дъгите от 40 м.
До момента са изградени седем свода, като остават още три. Коритото на реката ще бъде коригирано така, че Марица да минава временно под вече изградените участъци от моста.
Това ще позволи строителството в прекъснатата част от съоръжението. След завършването на обекта насипите по течението ще бъдат премахнати и реката ще се върне в сегашното си корито.
По план трябва до юни 2012 г. мостът да бъде завършен и по единствения му коловоз да започнат да преминават влакове в двете посоки.
Източник: в "Труд" |