© Plovdiv24.bg | | 15 милиона лева повече е бюджетът за реклама на България като дестинация за културен туризъм. Това заяви зам.-министърът на икономиката с ресор "Туризъм" Иво Маринов по време на Международна годишна среща на туроператорите в Пловдив. Той обясни, че сумата, отпускана от държавата, остава 8 милиона, но към тях се прибавят средства по ОП "Регионално развитие" на стойност 15-16 милиона лева. Слоганът, с който ще се популяризира страната ни по света, е "Опознай България". Иво Маринов посочи още, че тази година туристите от Русия бележат ръст от 36%, повече са и тези от Украйна и Молдова. По думите му зимните записвания също сочат повишен интерес към родните курорти. Заместник-министърът заяви, че предстои да се въведе сертифициране на хотелите, които предлагат балнео и спа услуги, тъй като няма наредба, която да определя кои туристически обекти имат право на такава дейност.
Според него много места за настаняване с едно джакузи, например, злоупотребяват и се рекламират като СПА-хотели. В готвения нов Закон за туризма ще отпадне и постоянната категоризация като тя ще стане за срок от 5 години. До края на седмицата в Пловдив се провежда първата по рода си Международна среща на туроператорите . Тя е организирана от Община Пловдив и ОП "Туризъм".
Амбицията на организаторите е в бъдеще форумът да се провежда ежегодно и да се затвърди като важно събитие в годишната програма за развитие на туризма в общината. Целта на мероприятието е да бъдат показани пред туроператори от различни страни разнообразни аспекти от туристическия продукт на град Пловдив и региона, да бъдат презентирани възможностите за културен, религиозен, уикенд, винен, спа туризъм, нишови туристически пакети, както и да бъдат осъществени работни срещи между гостуващите фирми и местния туристически бранш.
На международния форум ще присъстват туристически компании от Великобритания, Виетнам, Израел, Румъния, Германия, Австрия, Гърция, Сърбия и, разбира се, от България.
Източник: радио "Пловдив" |