Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството
Иван Шишков каза, че се очаква акт 16 за междусистемната газова връзка между България и Гърция да бъде издаден другата седмица.
"Очаквам утре надзорът и строителят да внесат в ДНСК окончателния доклад за въвеждане на обекта в експлоатация", каза Шишков. Той припомни, че има издаден акт 15 за обекта. "Държавата е готова за акт 16. Ако надзорът е представил всички документи, за да може да бъде въведен обектът в експлоатация, той ще бъде въведен за няколко дена, очаквам да е така", допълни Шишков.
"Това, което съм говорил с инвеститора на газовата връзка, е, че в тази тръба има още резерв. Обектът, който е проектиран и изграден, може да поеме по-голямо количество от това, което в момента държавата е договорила", посочи министърът.
"По принцип да спреш строителството на магистралите е изключително лошо поведение като управление", коментира Шишков казуса с магистрала "Хемус". Той посочи, че действията на миналия служебен кабинет, за който имаше мнения, че иска да спре строителството на магистралите, са били да бъдат спрени лошите практики, а не да се спират големите инфраструктурни обекти.
"След седем месеца сега намерихме недотам категорично спрени лоши практики, но пък спрени инфраструктурни обекти", каза Шишков. Той посочи, че сега това, което прави служебното правителство, е да пусне инфраструктурните обекти.
Като припомни решението на Министерския съвет за обявяване на бъдещата магистрала от Русе за Велико Търново за национален обект, Шишков отбеляза, че няма планиран пътен възел между нея и магистрала "Хемус".
По думите му, политиците използват магистралите като че ли повече за една сцена, за да се снимат там. "В изминалите седем месеца политиците изгониха строителите от сцената, сега ние се мъчим да ги върнем, но да върнем само строителите", каза Шишков. Министърът допълни, че оттук нататък политиците е добре да се захванат да планират всички магистрали и да направят много ясен алгоритъм кога и как ще се строят. "Огромна част от проблема с катастрофите в България е липсата на проходимост на пътищата, защото нямаме магистрали. Движението е много по-голямо отколкото пътищата могат да поемат", коментира още Шишков.