ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Министър Шишков: Служебният кабинет не е плащал за незаконно строителство | ||||||
| ||||||
Това е позицията на министъра на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по темата за харченето на пари за незаконно строителство, информира пресцентърът на Министерството. Според него, проблемът в България е липсата на проекти, а не толкова финансирането: "Заварихме спрени процедури за развитие на част от магистралите и инфраструктурните обекти. За седем-осем месеца положихме огромни усилия и това вече е минало. В резултат не само сме пуснали част от АМ "Европа", а сме създали условия до края на май да може да бъде завършен целият участък от Драгоман до ГКПП "Калотина", информира арх. Шишков. Той каза, че е имало проблеми от страна на държавата, както и необходимост от препроектиране и одобряване на подробни устройствени планове. Първият одобрен подробен устройствен план е още от 2014 година, припомни регионалният министър за NOVA. Очаква се другата седмица да започне строителството на участъка от София до Сливница, за който в края на миналата седмица е издадено Разрешение за строеж. В рамките на този мандат на служебния кабинет освен това беше одобрен и подробния устройствен план, уточни още той. Арх. Иван Шишков даде пример и с магистрала "Русе – Велико Търново", която е обявена за обект от национално значение, извършени са отчуждителни процедури за участъка Русе – Бяла и обхода на Бяла и за него се очаква до септември да има възможност за издаване на разрешение за строеж. В рамките на 3-4 години магистралата трябва да бъде довършена, ако строителството започне през септември. До няколко месеца вероятно ще бъде издадено разрешение за строеж на деветия участък от АМ "Хемус", за който текат отчуждителни процедури. Прави се препроектиране на 5 и 6 участък от аутобана. Министър Шишков припомни, че забавянето в останалата част на скоростния път от Ботевград към Мездра не е само по вина на строителя, но и на държавата. Той е бил проектиран с кръгови кръстовища на едно ниво. Другата седмица ще има възможност за одобряване на подробен устройствен план с изменение, така че кръстовищата да бъдат на две нива, както се изисква за скоростните пътища. Без целия този труд, ако нямаме подготвителна дейност и възможност да открием фронт за строителство на автомагистралите, въпросът има ли финансиране или не, остава на заден план, подчерта арх. Шишков. "Единственият начин да харчим държавни средства, е чрез правенето на проекти, регламентирано и по закон. Само така ще сме сигурни, че начинът, по който ще изразходваме средства, ще е различен от този, който е бил правен в годините назад. Създаваме друга работна среда, включително и в АПИ, и друга философия на работа от гледна точка на ремонта и поддръжката на републиканските пътища", обясни той. На въпрос за предложения от "Продължаваме промяната“ редовен кабинет и има ли шанс да бъде формиран такъв, регионалният министър каза, че служебното правителство е на работа от първия ден и ще продължи да работи активно, докато му изтече мандатът. "Където е имало кризи, сме се намесили, за да дадем хоризонт напред за развитие на държавата", подчерта той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 665 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/111 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Есил Дюран - горд собственик на много специална къща
10:23 / 03.11.2024
Бунт срещу "Биг Брадър"
08:43 / 04.11.2024
Най-малкият областен град у нас се намира в Южна България
20:49 / 04.11.2024
Голяма радост: Участник от "Игри на волята" стана баща за първи път
10:14 / 03.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета