ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Министър Вълчев: Обмисляме въвеждането на обучение по дигитални технологии от първи клас | ||||||
| ||||||
"Ще финансираме дейности по интереси по дигиталната креативност. Въведохме предмета компютърно моделиране от трети клас, но ще въведем часове и за първокласниците", каза Красимир Вълчев. По думите му намаляват гимназистите, които след завършването си търсят образование в чужбина. Докато през 2016 г. броят на заминалите да учат зад граница младежи е бил 5000, то през 2018 г. те са вече 3500. В същото време расте интересът на чуждестранните студенти към образованието в България. "Висшето образование се глобализира, но имаме положителни новини, намалява броя на гимназистите, които отиват да учат в чужбина. Може да се дължи и на Брекзит. Чуждестранните студенти в България са 12 500. За нас е ключово важно да привлечем повече деца от българските диаспори, увеличихме стипендиите три пъти и броя на децата в приема. По-голямо намаление наблюдаваме в последните години в училища с ромски деца, там е най-голямата миграция", каза Вълчев. Освен учениците в дигиталната революция неизбежно ще трябва да влязат и учителите, които също се подготвят да приемат предизвикателството, каза министър Вълчев. "Ключовата дума на 21 век ще бъде алгоритъм и голяма част от работните процеси ще минават през кодиране на алгоритми. Затова е добре да подготвим с умения днешните деца за пазара на труда със задълбочени дигитални умения, за да сме страна, която ще генерира голяма добавена стойност и ще бъдем част от развитите страни. Скоро ще бъде одобрена програма "Образование на бъдещето" за дигитални умения. Ще заплащаме за изработване на специални уроци на учителите, които ще бъдат достъпни за всички. Амбицията ни е да осигурим безплатни платформи за обучение на учителите. Днешните деца учат повече чрез образ, но не трябва да предозираме с това. Финансирахме изграждането на wi-fi мрежи във всички училища, но за образование, а не за забавление", коментира министърът. Според него обаче не всички университети са достатъчно иновативни, като основната група иновации са свързани с това в по-голяма степен да бъдат мотивирани учениците и студентите да учат, като се свързват дигиталните и професионалните умения. Образователната система според Вълчев е пред голямо предизвикателство, тъй като подготвяме поколения, които да имат база от знания и умения, които да им позволявам да надграждат в много посоки и да могат да сменят професии и се реализират. Той коментира, че образователната ни система има проблеми с математиката, където трябва да има надграждане. Какво още каза министър Красимир Вълчев вижте във видеото! |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 03.10.2019 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета