ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Министър обеща комфортно пътуване за 3 часа от София до Бургас с влак
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:51 / 09.07.2019Коментари (8)6058
© Plovdiv24.bg
"Работим сериозно по отношение на всички фактори, които водят до източването на БДЖ. Въвеждат се нови системи за контрол и наблюдение. В тестови период е новата билетоиздаваща система, т.е. оттук-нататък ще могат да се закупуват билети онлайн, което ще намали възможността да се купуват превозни документи без каквато и да е отчетност, каквито практики имаме". Това каза министърът на транспорта Росен Желязков в ефира на "Здравей, България" по Нова тв.

Министърът потвърди, че до 2023 г. ще бъде изградена линията София-Бургас. До края на годината ще започне и процедурата за нови мотрисни влакове.

"С инфраструктурните промени в БДЖ не само ще се пътува за 3 часа до Бургас, а ще се пътува много по-комфортно, по-чисто и по-достъпно. НКЖИ изпълнява всички проекти, които са релевантни към трасето София-Бургас. Те са на различни лотове – София-Елин Пелин, Елин Пелин-Костенец, Костенец-Септември, Пловдив- Бургас и т.н. В различна фаза на изпълнение са. Има изградени участъци, има и такива, които още са в процес на изграждане с висока степен на изпълнимост и други, които, заради обжалвания в съда, се очаква да приключат до края на септември. Лимитът на програмния период за изграждането на железопътната инфраструктура в тези участъци е до края на 2023 г. От страна на подвижния състав, което е ангажимент на "БДЖ – Пътнически превози": до края на тази година започва процедурата за доставянето на нови мотрисни влакове, а в момента се водят интензивни преговори с "Шкода" за модернизация на съществуващите локомотиви, така че да се достигне тяхната оптимална скорост от 160 км/ч.

Разговаряме с "Дойче банк" за нови вагони. Става въпрос за вагони втора употреба, които се използват в немските железници, защото един пътнически вагон от немските железници излиза по-евтино от ремонта на съществуващ български влак. Средната цена за една седалка във влак е 25 хил. евро. Нашата амбиция е да осигурим 4000 нови седалки", обясни Желязков.

По думите му железниците са най-екологичният, най-ефективният и в бъдеще най-финансираният и субсидиран транспорт, който ще бъде развиван и като европейска политика.

Не се очаква радикална промяна в тарифите за този тип превоз, каза още министърът. "В рамките на 3-годишната бюджетна прогноза субсидията към БДЖ няма да търпи радикална промяна и затова се разчита на по-добрата усвояемост на европейските средства. За новия програмен период ще се търсят варианти за субсидиране и финансиране за тяговия състав - също с европейско финансиране", добави Желязков.

Той коментира и случая със задържан български бус в Германия с 66 неизправности, който според документите от техническия преглед е бил пригоден за управление. "Следващата седмица очакваме информация за случая от колегите от Германия. Това надали е изолиран случай. Затова и контролът върху пунктовете за годишни технически прегледи се затяга. В момента има производства за отнемане на 17 разрешителни", обяви министърът.

"На обществено обсъждане е подложен законопроект за пътните превозни средства, където по съвсем различен начин ще бъдат ангажирани и регулаторната, и сертификационната дейност на тези пунктове, вкл. и на сервизите. Важно е да има по-малка човешка намеса. Затова информационните системи, които се изграждат и ще бъдат интегрирани една с друга няма да допускат човешка намеса и няма да има възможност да се договаря привидна изправност на превозно средство", обясни министърът и уточни, че вероятно през есента ще влезе законът в Народното събрание. 

По отношение на концесията на Летище София транспортния министър обясни, че до 12 юли трябва да приключи работата на комисията. "След това ще дам оценка по законосъобразност и комисията ще се произнесе. При всички случаи ще е преди да тръгна за Брюксел, където ще имам разговор с новите колеги по пакета "Мобилност". За да има успех по исканията срещу него, трябва да се привлекат още страни, коментира още Желязков.


Още по темата: общо новини по темата: 45
14.03.2024 »
15.02.2023 »
13.02.2023 »
28.09.2022 »
20.04.2022 »
09.02.2022 »
предишна страница [ 1/8 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
На съществуващите Шкоди по над 40 г,ще правите ремонт за да вдигат 160 км/ч. Тоя кой го е объркал ? :))) Или само емблемата им ще остане - Шкода Пилзен!
+3
 
 
Да не би ще забранят на циганите да ползват транспорта? Защото само това пречи на комфортното пътуване на всички останали. Нагли изроди.
+2
 
 
2023 г хората тогава ще летят над магистралите.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
Един от най-големите заводи недалеч от Пловдив затваря
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Български национален отбор по футбол
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5731) 58%
Не (3179) 32%
Не мога да преценя (937) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: