© | | Млекопреработватели дават на съд рекламата с имитацията на сирене "Булка". Причината: рекламата популяризира "ментетата", а не истинското сирене.В края на клипа за секунди с дребни букви е написано, че продуктът е имитация на сирене, но е почти невъзможно да се разчете.
Т.нар. "деликатес" "Булка" е направен от палмово масло. В клипа хубавица с пищно деколте черпи младежа Ромео с парче, извадено от пазвата й.
Асоциацията на млекопреработвателите в България съобщи, че ще се сезира Комисията за защита на конкуренцията. Според тях рекламата внушава на потребителите, че ментето е по-добро и по-здравословно от истинското сирене.
С посланието на клипа ще се запознае и Съветът за електронни медии. Едва след като се произнесат всички компетентни органи, включително и Българската агенция по храните, ще може да се вземе решение за или против спирането на спорната реклама.
От 1 януари 2013 г. мандрите трябва да произвеждат продукти или само от мляко или само имитации от растителни мазнини. Изискването влиза в сила чрез Наредбата за специфичните изисквания за млечните продукти. На всеки шест месеца фирмите от този бранш могат да сменят производството, но задължително трябва да уведомяват БАБХ.
Подобно изискване едва ли е изпълнимо в български условия поради недостатъчното количество на суровина - т.е. прясно мляко. Ако искат да правят продуктите си САМО от мляко, собствениците ще трябва да вложат допълнително средства, за да изкупуват мляко от големи региони.
Клипът е в съответствие с всички законови разпоредби, смятат обаче производители на продукти с растителни мазнини. Според тях потребителите не са подведени, защото според наредбите за млечни продукти бучките, в които има растителни мазнини, могат да се казват по всякакъв друг начин, но не и сирене.
Рекламата е на марката "Булка чеиз", продукт на шуменската "Фикосота синтез", направен по поръчка в мандра "Милки лукс" - Бяла черква. Холдингът е собственик и на марките за сирене и кашкавал "Тертер" и "Българеа". |