Моловете: Задължително трябва да отворим преди Коледа
Коледното пазаруване е неизбежно и колкото повече магазини бъдат отворени, толкова по-ефективно ще бъде избегнато струпването на много хора на едно място и натиска върху фирмите за доставка. В първите седмици от локдауна се видя, че ефект от затварянето на моловете няма. Това се казва в изпратена до медиите позиция на Българска асоциация на ритейл центровете.
Нито има доказателства, че те са по-опасни от останалите големи магазини, които продължават да функционират, нито се отчита промяна в броя на заболелите като цяло. Затова Българската асоциация на ритейл центровете, обединяваща 11 от големите търговски центрове в страната, отправя апел моловете да бъдат отворени колкото е възможно по-рано преди коледните празници. Това ще осигури алтернативи за пазаруване, което ще бъде от изключителна полза за потребителите, посочват от Асоциацията.
"Хората ще пазаруват за Коледа, за да зарадват своите близки и това да са принудени да го правят от малък брой места изобщо не е противоепидемично", обявиха от асоциацията. "Разчитаме отварянето на моловете да се случи най-късно от 22 декември", допълват от там.
Настояването на търговските центрове, разбира се, върви заедно с продължаващ ангажимент за поддържат и усъвършенстват изключително стриктни мерки за спазване на дистанция и дезинфекция на общите пространства.
Припомняме, че моловете в страната ни оперират съгласно разпоредбите и препоръките на здравните власти, като значителна част от тях са въвели и редица допълнителни мерки, които се базират на най-добрите световни практики. Големите пространства и използването на естествен въздух във вентилацията подпомагат усилията за поддържане на по-безопасна среда за всички, се казва в писмото.
От Асоциацията на моловете напомнят, че единствено в България обект на подобни рестрикции са търговските центрове. Такива драстични мерки или не са въведени, или се простират върху всички без тези, които продават стоки от първа необходимост. Точно това е една от причините за случващото се неравномерно разпределение на клиентите, което освен струпвания на едно място, създава и предпоставки за нелоялна конкуренция. Вън от всякакво съмнение е, че безопасността на даден търговски обект зависи от предприетите мерки в него, а не от това дали е самостоятелен или не, заявяват още от Асоциацията.