Министър Ивайло Московски каза още, че изграждането на модерна летищна инфраструктура изисква време и значителни финансови средства. За да бъдат осигурени постоянни и достатъчни по обем инвестиции, е избран подходът на концесионирането на летищата в страната.
Към момента са предоставени на концесия за период от 35 години летищата във Варна, Бургас и Горна Оряховица, допълни той. През тази година са открити концесионни процедури и за останалите две международни летища в София и Пловдив.
Министър Ивайло Московски изрази увереност, че конференцията ще помогне за подобряване на транспортната свързаност между Америка и Европа, и по-специално Югоизточна Европа.
По думите му регионът притежава голям потенциал за развитие. Като конкурентни предимства на България министърът подчерта либерализираният авиационен пазар, цялостното прилагане на европейските и международните стандарти, построените наскоро пътнически терминали в летищата София, Пловдив, Варна и Бургас, както и обновените писти на летищата във Варна и Бургас.
В областта на управлението на въздушното движение, министър Московски заяви, че България участва в европейската инициатива "Единно Европейско небе" с функционален блок от въздушно пространство "DANUBE FAB", който работи от края на 2012 г.
Тази инициатива значително ще помогне за постигане на устойчив растеж във въздушния транспорт в региона, чрез повишаване на безопасността и ефективността на разходите за аеронавигационни услуги, както и ограничаване на вредното въздействие на въздушния транспорт върху околната среда, допълни още той.
Още по темата (482): | |