"Заварихме компанията в изключително тежко положение с 800 млн. лева дългове и в невъзможност да погасяват задълженията си. В момент на стачка се опитваме с всички възможни начини да оздравим компанията и да приложим необходимите радикални реформи за да стабилизираме дружеството", каза Московски по време на срещата. По думите му правителството прави всичко възможно за да помогне на компанията да обслужва кредитите си. Той запозна Бургбахер с плановете на правителството да приватизира "БДЖ - Товарни превози. Част от парите за погасяване на заема могат да дойдат от приватизацията.
"Очаквам силен интерес и смятам, че продажбата може да се извърши бързо", каза министър Московски. По думите му другият вариант е да се осигурят пари от заема от Световна банка, който се очаква да бъде подписан през януари 2012 г., след като влязат в сила реформите на правителството в областта на железопътния транспорт.
"Надявам се българската страна да разплати част от просроченото задължение, тъй като това ще създаде проблеми за германския бюджет", каза Бургбахер. По думите му ако БДЖ погаси част от дължимите 24 млн. евро германската страна е готова да преразгледа погасителния план и да разсрочи плащанията през следващата година, защото осъзнава тежкото положение в което се намира българската железница.