Можем ли да прекратим договорите си с телекомите заради новите такси? Четете ситния шрифт!
"Теленор" и "А1 България" вдигат месечните такси по абонаментните си планове заради инфлацията, стана ясно от съобщения на двата телекома, разпратени до абонатите им още вчера.
У всеки един от нас възниква логичният въпрос: могат ли така да ми променят условията и имам ли право да прекратя договора си по тази причина?
За съжаление, с "малките буквички" във всеки наш договор с телекомите пише:
"Ако абонаментът по договора за услуги бъде прекратен от Абоната, преди изтичане на срока на ползване, определен за този абонамент, Абонатът дължи на оператора неустойка в размер на три месечните абонаментни такси, дължими за абонамента, за който договорът се прекратява в техния стандартен размер /включително за включен допълнителен пакет/".
В случай, че ни остават по-малко от 3 месеца до края на договора, дължим само тези една или две такси.
А във своите съобщения до абонатите телекомите напомнят: подобни промени са предвидени в договорите и те няма как да бъдат прекратени, без да бъдат платени всички дължими месечни такси до края на договора.