Уведомяване с имейл за всички плащания, които постъпват по данъчно-осигурителна сметка на клиентите на НАП, е най-новата електронна услуга, която предлага приходната администрация. С нея се дава възможност клиентите да получават по-пълна информация за функционирането на единната сметка, като проследяват всички плащания, които те самите правят за данъци и осигурителни вноски. Е-услугата е напълно безплатна, а от пускането й до сега са изпратени вече над 270 000 електронни съобщения на дружества в страната. Над 14 000 от тях са от област Пловдив, уточняват от териториалната дирекция.
Услугата предвижда имейли да получават всички физически и юридически лица, които ползват електронните услуги на НАП с електронен подпис и имат достъп до данъчно-осигурителна информация. Услугата могат да ползват и тези, които имат персонален идентификационен код (ПИК) и са посочили е-адрес за кореспонденция.
Притежателите на ПИК не само получават съобщения за направените от тях плащания, но могат да направят и електронна справка в сайта на НАП за всичките си задължения. Освен дълговете за данъци и осигурителни вноски, персоналният код дава достъп и до информация за неплатени глоби и санкции, наложени от различни държавни органи и изпратени за принудително събиране от НАП.
Повече информация за плащането на данъци и осигурителни вноски, процедурата за издаване на ПИК и отписване на задължение може да се получи на информационния телефон на НАП 0700 18 700 на цената на стандартен телефонен разговор.