ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
НСИ отчете поскъпване на цените на хранителните продукти и алкохола
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:07 / 14.02.2014Коментари (1)1515
© Plovdiv24.bg
По предварителни данни на НСИ индексът на потребителските цени за януари 2014 г. спрямо декември 2013 г. е 99.8%, т.е. месечната инфлация е минус 0.2%. Годишната инфлация за януари 2014 г. спрямо януари 2013 г. е минус 2.2%. Средногодишната инфлация за периода февруари 2013 - януари 2014 г. спрямо периода февруари 2012 - януари 2013 г. е 0.3%.

През януари 2014 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:

• хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 0.9%;
• алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.2%;
• облекло и обувки - намаление с 3.2%;
• жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други горива - намаление с 1.2%;
• жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - намаление с 0.1%;
• здравеопазване - намаление с 1.9%;

• транспорт - намаление с 0.5%;
• съобщения - цените остават на равнището от миналия месец;
• развлечения и култура - цените остават на равнището от миналия месец;
• образование - цените остават на равнището от миналия месец;
• ресторанти и хотели - увеличение с 0.4%;
• разнообразни стоки и услуги - намаление с 0.1%.

През януари 2014 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: пресни и кисели млека - съответно с 0.9 и 0.8%, яйца - с 1.3%, малотрайни колбаси - с 1.1%, кашкавал - с 0.1%, маргарин - с 1.2%, слънчогледово олио - с 3.7%, леща - с 1.5%, цитрусови и южни плодове - с 1.9%, минерална вода - с 0.2%, захар - с 2.3%, кафе - с 1.8%, и други.

През месеца са се увеличили цените на следните хранителни продукти: брашно - с 0.5%, хляб - с 0.4%, свинско месо - с 1.2%, месо от едър рогат добитък - с 0.6%, мляно месо (кайма) - с 1.0%, сирене бяло саламурено - с 0.8%, домати - с 18.9%, краставици - с 11.6%, ябълки - с 3.4%, зрял боб - с 2.7%, високоалкохолни спиртни напитки - с 0.5%, вина - с 0.3%, и други.

През януари в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано намаление при: облекло и обувки - съответно с 2.4 и 4.6%, електроенергия - с 2.8%, топлинна енергия - с 0.3%, въглища - с 0.6%, централно газоснабдяване - с 0.1%, автомобилен бензин А95Н - с 0.4%, газ пропан-бутан и метан за ЛТС - съответно с 2.3 и 0.2% перални и съдомиални машини - с 1.0%, продукти за лична хигиена - с 0.6%, телевизионни приемници - с 3.1%, и други.

През разглеждания месец в групите на нехранителните стоки и услугите са се увеличили цените на: тютюневи изделия - с 0.1%, газообразни горива за битови нужди - с 0.4%, отоплителни уреди - с 0.2%, готварски печки - с 0.3%, автомобилен бензин А98Н - с 0.1%, дизелово гориво - с 0.3%, препарати за почистване на съдове - с 0.4%, козметични продукти - с 1.0%, и други.

През януари 2014 г. е регистрирано намаление на цените на лекарствата и другите фармацевтични продукти - с 0.2%, и на извънболничните медицински услуги - с 12.6%.

Хармонизиран индекс на потребителските цени (ХИПЦ)

По предварителни данни на НСИ хармонизираният индекс на потребителските цени за януари 2014 г. спрямо декември 2013 г. е 99.8%, т.е. месечната инфлация е минус 0.2%. Годишната инфлация за януари 2014 г. спрямо януари 2013 г. е минус 1.3%. Средногодишната инфлация за периода февруари 2013 - януари 2014 г. спрямо периода февруари 2012 - януари 2013 г. е 0.1%.

Според ХИПЦ през януари 2014 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:

• хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 0.9%;
• алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.2%;
• облекло и обувки - намаление с 2.7%;
• жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други
горива - намаление с 1.3%;
• жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - намаление с 0.1%;
• здравеопазване - намаление с 2.8%;
• транспорт - намаление с 0.5%;
• съобщения - намаление с 0.1%;

• развлечения и култура - намаление с 0.3%;
• образование - увеличение с 0.1%;
• ресторанти и хотели - увеличение с 1.1%;
• разнообразни стоки и услуги - намаление с 0.4%.

Индекс на цените за малката кошница (ИЦМК)

По предварителни данни на НСИ индексът на цените за малката кошница за януари 2014 г. спрямо декември 2013 г. е 100.0%.

През януари цените на стоките и услугите от малката кошница за най-нискодоходните 20% от домакинствата са се променили спрямо предходния месец, както следва:

• хранителни продукти - увеличение с 1.0%;
• нехранителни стоки - намаление с 0.6%;
• услуги - намаление с 1.9%.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Влизането на България в Шенген
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: