ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Над 100 шофьори, извършващи нерегламентиран превоз, са хванати през годината. Нито един не е изправен пред съда | ||||||
| ||||||
Десетки таксита, менте превозвачи, имитиращи марки на известни фирми, буквално обсаждат гари и автогари и летищата. Най-често принудителните мерки са сваляне на табелите на автомобилите, взимане на шофьорската книжка на водачите. Същото се случва и по ГКПП-та на страната, където Гранична полици заедно с инспекторите на бившата ДАИ правят акции срещу нелегалните бусове. Националната агенция за приходите често проверява за съответствие между имущество и доходи собственици на микробуси, които подозрително често преминават през едни и същи гранични пунктове. Бяха установени 172-ма "социално слаби“ превозвачи без разрешение. Данните, които навяват съмнение за превоз на пътници "на черно", са подават от Гранична полиция. Те показват, че има физически лица - собственици на десетки микробуси, които пътуват към Западна Европа поне веднъж седмично. Някои от тези граждани не са декларирали никакви доходи в последните пет години, а същевременно притежават солиден автопарк и недвижими имоти, са установили от НАП. Недекларираните доходи ще бъдат обложени с данък, който трябва да бъде платен с лихвите. От години автотранспортният бранш се оплаква, че в България действат огромен брой нелегални превозвачи. 3000 осем-местни микробуса със статут на леки автомобили возят пътници "на черно" според сметки на Конфедерацията на автобусните превозвачи. Във вътрешния транспорт сивият сектор е около една трета. Преди две години автобусните компании дори се стягаха за национална стачка, като твърдяха, че 40% от автобусите са опасни и че заради нелегалните превози фирми фалират, а цели общини остават без превоз. Контролът се затяга, но освен отнемането на книжките на шофьорите и свалянето на табелите на бусовете за известно време, наказани няма. След акциите от МВР уведомяват прокуратурата за нарушенията по чл. 234 от НК. И от 100 случая няма нито един стигнал до съда, обясни пред “Монитор“ директорът на ИААА Бойко Рановски. В по-голяма част те се връщат обратно с отказ за образуване на досъдебно производство, защото не може да се докаже съставът на престъплението. Случаите са установени за бусове, пътуващи до Европа. Нарушителите са най-често на Граничен пункт Калотина. Прокуратурата в Сливница отказва да образува производства, защото не може да се докаже съставът на престъплението, казва Рановски. Проблемът е, че за да бъде изпълнена нормата в НК за нерегламентиран превоз, първо трябва да е извършен обществен превоз срещу заплащане, т.е. да има облага. Второто условие е превозът да е извършен без лиценз или разрешително – бусовете са такива. Третото условие е тази дейност да се извършва по занятие. И тук прокуратурата среща трудност да докаже третата хипотеза. За голяма част от случаите се получават откази за образуване, някои от тях са обжалвани заради отказите и Окръжна прокуратура-София е върнала преписките на Районна прокуратура-Сливница с допълнителни указания и разпореждания. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Роден е на днешния ден през 1979 г., наскоро призна за голям порок
16:44 / 30.11.2024
Някои от най-трудните думи за писане в българския език
10:39 / 01.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета