Над 130 хил. лв. върнати на потребители

Автор: Пламена Николова
Коментари (0)
13:21 / 15.03.2021
2208
На над 130 хил. лв. общо възлизат сумите, върнати на потребителите след намесата на Европейски потребителски център България при проблеми с търговци от други страни в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство. Това показват данните на центъра за изминалата 2020 година.

"Малко по-малко от половината сума – около 50 000 лв., са получили обратно пътниците с наша помощ като възстановяване на стойността за неизползвани билети след анулирани полети от страна на авиокомпаниите заради пандемията, както и при други проблеми във въздушния превоз.

В общата сума са включени още и парите, които са получили обратно потребителите, които са потърсили помощта на ЕПЦ България, защото са поръчали стоки онлайн, платили са ги, но след това са ги върнали, а търговецът не е искал да съдейства и да възстанови сумата. Центърът е помагал и за възстановяване на суми и при други проблеми при онлайн пазаруване, наем на коли, при резервации в хотели от друга страна в ЕС или при отменени събития. 

Една от най-големите –суми , която сме успели да договорим с търговец през 2020 г. е от над 4600 лв., дадени от потребителка за самолетен билет от Шанхай, Китай, към София чрез посредник. Потребителката не получава билета, но парите са изтеглени от сметката й, като едва след намесата на мрежата от ЕПЦ успява си ги върне обратно. Успяхме да помогнем и на потребител и семейството му да получи обратно друга голяма сума – над 3300 лв., след като семейството не може да ползва направена резервация в хотел в Австрия. Семейството плаща за почивка през април 2020 г., когато няма възможност за каквито и да е пътувания. За Европейски потребителски център няма малки и големи случаи. Опитваме се да помагаме при всеки проблем, за който ни потърсят хората, независимо дали става дума за 4 лв. или за 4000 лв., обяснява Соня Спасова, директор на центъра.

През 2020 г. освен за връщане на конкретни суми, ЕПЦ България е помагал на потребители и при отказана рекламация или при липса на друго съдействие от страна на търговците.

Успоредно с разглеждането на жалби екипът на центъра залага изключително много на превенцията и дава консултации по телефон, имейл или на място в офиса, организира различни информационни кампании и провежда онлайн лекции", споделят от ЕПЦ.

Потребителите винаги трябва да се обърнат за съдействие първо към търговеца, от където са купили билета за отменения полет или пък стоката, с която имат проблем.

5 стъпки, които препоръчват от ЕПЦ, когато купувате самолетни билети или стоки онлайн: 

Важно е да се уверите, че следите регулярно официалните източници на информация, която има значение за плановете ви да пътувате - какво включват актуалните мерки за безопасност, прилагани от превозвача, както и в съответната държава.

Препоръчително е да следите входящите съобщения в имейл адреса, заявен за връзка с авиокомпанията или агенцията, включително и папка СПАМ, както и официалния сайт на превозвача.

Съхранявайте на достъпно място копие от всички документи, свързани с резервацията ви, независимо от типа транспорт - копия от билети, платежни документи и кореспонденция с търговеца.

Ако пазарувате от електронен търговец, уверете се добре кой е той, проверете отзивите за фирмата от други потребители и най-вече как да се свържете с него при въпроси или проблеми.

Проверете каква е крайната цена на поръчката, дали е необходимо да платите транспортни разходи, както и какви са условията за връщане на стоката, ако все пак размислите и решите да се откажете от нея.

Виж коментарите (0)

Още по темата (17090):
28.11.2024 РЗИ Пловдив: Намерете собствен метод за превенция срещу грипа
28.11.2024 Кантарджиев: Грипът те поваля на легло от 2 до 4 часа
25.11.2024 Лекар посочи какво да правим за силен имунитет
25.11.2024 Експерт: Има много засилен интерес към назалната ваксина за деца
23.11.2024 Лекар: Сега върлува един много неприятен вирус
15.11.2024 Д-р Бацелова: Новият подвариант на COVID-19 e по-заразен, но няма повод за паника
Още новини от Национални новини:
Кирил Петков за Лорер и Божанков: Те бяха предупредени! Съдбата н...
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Ад на "Петрохан"
Циклонът достигна България, издадени са сериозни предупреждения
Унищожават овцете, заразени с шарка, в Сливенско


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).