Броят на учениците ще нарасне близо 200% спрямо настоящата година, благодарение на фондация "Америка за България", която отпусна тригодишен грант в размер на 1.3 млн. лв. Средствата ще помогнат повече училища да прилагат новата методика, а над 1100 учители ще преминат тренинг за поддържане и повишаване на професионалната си квалификация за целия период. В своята работа те ще бъдат подпомогнати от учебни помагала, както и от система от професионални консултации, видеоуроци, интернет базирани обучения и инструменти за оценка на постиженията на учениците.
JUMP MATH е разработена от Джон Майтън, математик от Университета на Торонто, преди повече от 15 години. Всички елементи в системата са следствие от реална работа с деца. България е първата неанглоговоряща страна, в която тя се въвежда. По нея могат да учат деца от предучилищна група до VІІ клас. Част от материалите вече са одобрени от Министерството на образованието и науката (МОН), за останалите това предстои през тази учебна година.
JUMP MATH променя и учителите, и учениците, като дава възможност учителят на практика да прилага някои основни образователни принципи. Един от най-важните е поставянето на детето в центъра на обучението и създаването на позитивна среда. В основата стои чувството за успех от постигнатото, което повишава мотивацията и резултатите на всички ученици, обясниха методистите на института.
Методиката се прилага вече четвърта година, а стремежът е до септември 2014 г. да бъдат обхванати над 300 учители от страната и поне 200 от тях да започнат да я прилагат веднага в работата си.