ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Наградиха най-добрите пианисти в конкурса "Мила Михайлова“ 2020
Автор: Пламена Николова 09:06 / 03.11.2020Коментари (0)3407
VI Национален конкурс за пианисти "Мила Михайлова“ Варна 2020 се проведе на 30 и 31 октомври в Концертното студио на Радио Варна и Концертната зала на НУИ "Добри Христов“ при стриктно спазване на мерките за сигурност в условията на COVID 19 – без публика. Конкурсът се организира от НУИ "Добри Христов“ съвместно с фондация "Мила Михайлова“ с финансовата подкрепа на фонд "Култура“ на Община Варна. Всички изпълнения на участниците можеха да бъдат проследени в реално време онлайн на YouTube канала на Радио Варна. Там и сега могат да се видят записите на лауреати и кандидати, съобщава Нина Локмджиева.

Журито беше водено от големия български пианист Людмил Ангелов, почетен професор в Нов български университет, членове бяха  доц. Марина Капитанова – ученичка на Мила Михайлова и дългогодишен корепетитор и преподавател по клавирен съпровод в Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров“, маестро Станислав Ушев – диригент и директор на Държавния симфоничен оркестър – Шумен, Даниела Кюркчиева – ръководител на катедрата по пиано в НУИ "Проф. Веселин Стоянов“ – Русе, и Боян Бъчваров –  ръководител на катедрата по пиано в НУИ "Добри Христов“ – Варна.

Състезанието се проведе в три възрастови групи: за участници до 11, до 14 и до 18 навършени години, като категория А е за ученици от професионалните училища по изкуствата, а категория Б е за любители пианисти - възпитаници на музикални паралелки, читалища и школи. Има също и категория Клавирно дуо.

В първа възрастова група категория А журито присъди първа награда на Мария Атанасова от София, втора награда на Калина Петкова от Варна, трета на Борис Димитров от Бургас и Николай Цветков от Плевен, а поощрителна на Виктор Коев от Варна, Никола Табаков от Варна и Даная Иванова от Варна. В първа възрастова група категория Б първа награда взе Мариана Неделчева от Варна, втора награда не се присъжда, трета награда е за Леон Леонидов – Гуглев от Варна, и поощрителна за Антония Велкова от Пловдив и Боряна Йорданова от Варна.

Във втора възрастова група категория А първа награда заслужи Филип Илиев от София, втора награда - Радослав Чиколов от Пловдив и Йордан Тодоров от Пловдив, трета награда - Борис Иванов от Варна, Богомил Димитров от Варна и Мартин Платников от Варна, а поощрителна - Жельо Тодоров от Варна и Божидар Лазаров от София. Във втора възрастова група категория Б първа награда не се присъжда, втора награда взе Славена Петкова от Разград, трета - Омая Матеева от Габрово.

В трета възрастова група категория А първа награда беше присъдена на Георги Чиколов от Пловдив и Ангел Ялъчков от София. Втора награда - на Кристиян Ангелов, а поощрителна – на Марина Мравова от София.

В категория Клавирно дуо първа награда не се присъжда, втората награда е за Георги и Радослав Чиколови от Пловдив.

Наградата на Радио Варна – професионален запис в студио на Радио Варна, заслужи Георги Чиколов, а наградата на Държавен симфоничен оркестър Шумен – съвместен концерт с оркестъра, получи Йордан Тодоров. Наградата на Театрално-музикален продуцентски център – Варна - съвместен концерт с Оркестъра на Държавна опера – Варна, отиде при Ангел Ялъчков.

Награда за най-добро изпълнение на пиеса от френски композитор, осигурена от фондация "Мила Михайлова“ в лицето на дъщерята на педагожката – Марина Михайлова, взеха Борис Иванов и Виктория Влахова от Варна, а награда за най-добро изпълнение на пиеса от български композитор - Филип Илиев от София и Кристиян Ангелов от Русе. Награда за най-малък участник получи Леон Леонидов – Гуглев от Варна.

В края на конкурса Людмил Ангелов отговори на въпросите на Нина Локмаджиева за равнището на шестото издание:

- Маестро, Вие председателствахте журито на най-необичайно проведеното издание на конкурса за млади пианисти във Варна. Как се случиха нещата?

- По план всичко трябваше да е присъствено в 6-ото издание на конкурса "Мила Михайлова“, но с увеличаването на случаите на COVID беше взето решение за единично влизане на всеки кандидат, журито беше на разстояние и дори двама от членовете на журито се включиха дистанционно. Много трудности имаше, но в случая по-важното е, че направихме конкурса и че дадохме възможност на участниците да покажат подготовката си и ние да оценим техните достойнства. Това е, с което трябва да останем като впечатление от изданието на конкурса. Нивото беше много добро, имаше голям брой деца, добре подготвени  от своите преподаватели. За мен лично, а мисля и за колегите от журито, беше много интересно и приятно преживяване да журираме в двата конкурсни дни. Голям брой млади пианисти се бяха записали за участие и всички участници бяха се готвили усърдно.

- Всъщност, въпреки че нямаше публика в залата, Радио Варна излъчваше на живо, а и досега могат да се видят изпълненията на всички участници в конкурса. Може би така стигате дори до по-широка публика?

- Да, така е, но според мен, тези записи, и това, което остава, ги има така или иначе в YouTube. Но мисля, че не можем да се движим по тази наклонена плоскост на преминаване на всичко онлайн, защото все пак живото изкуство няма еквивалент. Технологията е добра с оглед на рекламирането, на запазването на документални записи, но всичко останало е много по-важно да се случва на живо, с живия контакт между хората, защото това всъщност е изкуството, това е музиката. Без живия контакт тя не би имала смисъл.

- Кого да следим как ще се развива, бихте ли откроили имена?

По-важното е, че много висок процент от децата показаха, че се развиват, че имат своите качества, всеки носи своята индивидуалност. Аз не бих искал да се ограничавам само до тези, които спечелиха първите награди. В един конкурс до голяма степен стои факторът късмет – това дали в конкретния ден, в конкретния момент всеки един от кандидатите е на максимума от своите възможности. Също до каква степен притеснението, че се свири пред жури, оказва влияние върху резултата, а и на какъв процент на реалните възможности на кандидата отговоря изпълнението – това са все субективни фактори. Така че – аз обичам да казвам леко метафорично – конкурсът е едно необходимо зло. Всеки музикант неминуемо трябва да мине през конкурсите. Но в крайна сметка трябва да разберем, че на един конкурс един човек има повече шанс, на друг конкурс – друг. По-важното е да останем с впечатлението, че в България все още има талантливи деца, че работят усърдно, че искат да постигнат много добри резултати – това е положителното, което трябва да запомним. Аз бих следил всички деца, които участваха, не отделни конкретни, не само победителите. Конкурсът определено беше силен – всички колеги от журито сме на мнение, че имаше много добро ниво – както при тези, които получиха награди, така и при останалите кандидати – всички се готвят много добре, много вещо са ръководени от своите преподаватели, което може да ни радва. В една такава среда след това избуяват най-добрите, които ще поемат по трудния път на концертиращия музикант, но това им предстои тепърва на всички тях, те са още малки.

- Някой от участниците има ли шанс да стане Ваш ученик?

- О, не мога да кажа още, това са пожелания – аз съм отворил вратите на моята аула в Нов български университет за всички, които желаят да дойдат, да ни посвирят, да ги чуя. Там от доста години вече провеждам курсове за деца, които не са студенти, които се записват – това е една допълнителна работа към тази, която те вече имат със своите преподаватели. Не е изключено да се случи някой участник в конкурса да се включи – аз с голямо удоволствие приемам всеки, който дойде при мен за съвет и споделям своя опит и знания с всички, които желаят.

- На Вас какво Ви предстои в тази сложна ситуация?

- Най-близките събития са през този месец са във Варна и в София. На 17 ноември имам планиран концерт с Оркестъра на Държавна опера Варна на Основна сцена. А в София е ред на последната програма от цикъла Шопен, който беше от четири концерта – това е втора част на интеграла на произведенията за пиано и оркестър на Шопен. Трябва да се случи в две поредни вечери - на 23 и 24 ноември в зала "България“ с оркестъра на "Кантус фирмус“. Надявам се да може да се проведат тези концерти. Но всички зависим от така променящата се динамична COVID среда, която предопределя съответните мерки за сигурност. Да се надяваме, че ще може да продължи да звучи музиката през този месец.

Още за конкурса – на сайта http://artschool-varna.com/ и Фейсбук страницата на НУИ "Добри Христов“ https://www.facebook.com/







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България и Войната в Украйна
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Мигрантски натиск към България
Кауза Колежа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: