Най-бавният влак в света бил у нас: 34 км за 100 минути!

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (4)
12:17 / 20.02.2020
33132
Пътуването с влак в България съвсем не прилича на разходка в парка, твърди публикация на Евронюз за европейския железопътен транспорт, озаглавена "Къде в Европа пътуването с железниците е кошмар?“.

От високоскоростните железници на Франция до допотопнитe влакове с дървени пейки от съветско време на Молдова, железопътната мрежа в Европа е демонстрация на различни стандарти, твърди публикацията на Евронюз, цитирана от БГНЕС

Ситуацията е особено лоша на Балканите, цитира агенцията доклад на Световния икономически форум (СИФ), класиращ услугите по честота, точност, бързина и цена.

Сред страните-членки на ЕС, България, Румъния, Словения и Гърция са с най-лошите железопътни услуги, според Европейската комисия, докато най-добрите услуги са в Холандия, Финландия, Германия и Испания.

"В България например има влак само три пъти седмично между градовете Кюстендил и Гюешево. Това е антипод на "влака-стрела" и най-бавната композиция в света. Разстоянието между двата града по ж.п.линия е 34 км. Пътуването е 1 час и 40 минути. Лошото състояние на инфраструктурата позволява на влаковете да пътуват с максимална скорост от само 25 км/ч, намалявайки до 15 км/ч в определени участъци“, съобщава публикацията.

"В Албания пък нито един пътнически влак не се движи между ноември 2019 г. и началото на февруари поради липса на средства за закупуване на локомотивно гориво. Държавната железопътна компания – HSH – дори не е уведомила официално за спирането на обслужването на пътници“, сочи докладът.

Докладът на СИФ дава на Албания 1,2 точки от седем, непосредствено зад Сърбия, а Босна и Херцеговина и Северна Македония имат по 2.

Броят на инцидентите и съобщенията за наранявания също е най-голям на изток. Всички държави от Централна и Източна държава имат по-високи проценти от средните за ЕС, сочи последният доклад на Агенцията за железопътния транспорт на Европейския съюз.

"В страни като България или Румъния влакове втора или трета ръка, които са изхвърлени в началото на 2000-та от френската, английската, немската или датската железопътна линия, са част от ежедневния транспорт“, посочва текста.

Услугите за междуградски пътувания не се справят много по-добре. През последното десетилетие влаковете, които свързваха Сараево с Белград, Загреб или Будапеща, бяха отменени, посочва информацията.

Но промяната идва, твърди Евронюз. Вече се работи за модернизиране на инфраструктурата благодарение на средствата на ЕС. Целта е тези мрежи да се приведат в съответствие с европейските стандарти, така че влаковете да могат да вдигат до 160 км/ч в някои части.

Тези модернизации обаче са от полза най-вече за основните пътни артерии в ЕС, целящи да укрепят трансевропейската транспортна мрежа и да компенсират пропуските в безопасността и скоростта в останалата част от блока.

"Пътниците, които живеят далеч от тези основни маршрути обаче“, завършва публикацията не дотам обнадеждаващо, "вероятно ще продължат да пътуват във влакове с отворени врати или такива от следвоенния период“.

Виж коментарите (4)

Още по темата (405):
27.11.2024 БДЖ пуска в движение чисто нов локомотив
27.11.2024 БДЖ получава повече от 48 млн. лв от държавата
18.11.2024 Инж. Венцислав Славков, БДЖ: Работим за по-бързо и комфортно пътуване с влаковете
18.11.2024 Железничарите искат спешна среща с транспортния министър
15.11.2024 Инж. Венцислав Славков: Променихме само разписанията, направихме всичко възможно регионите да бъдат осигурени с железопътен транспорт
08.11.2024 Транспортният министър: Инвестициите в жп инфраструктура надхвърлят 3 млрд. лева
Още новини от Национални новини:
Сигнал за бомба в НДК
Нова година, нова цена на водата
Съдът не уважи исканията на шестима политици по казуса със залича...
Не са открити взривни устройства при проверка на куриерски пратки...
ГДБОП в мащабна операция
Доц. д-р Илиян Костов: Прецедент е да се взимат повторни проби от...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).