- Както стана ясно от позиция на компанията, тези твърдения са абсолютно неверни. Ще предприемем съответните правни стъпки срещу тях.
- Наскоро премиерът Бойко Борисов говори за Божков тв и вашата медия реагира с декларация. Защо се създава такова впечатление? Имате ли усещането, че телевизията е доста едностранчива?
- Подобни атаки към медия с въздействието на Би Ти Ви не са необичайни, за съжаление. Но ние знаем, че журналистиката означава проверени факти и представяне на всички страни по темата.
Аз виждам истинска журналистика в нашите новини и публицистика. В крайна сметка сме тук заради зрителите. Според последното проучване на “Маркет линкс" Би Ти Ви е телевизията, на която те вярват най-много, която биха потърсили за помощ първо и която чувстват най-близка. Това е оценката, към която се стремим.
- Сравнително отскоро ръководите Би Ти Ви, но именно на вас се падна да отбележите със служителите ѝ нейния 20-и рожден ден, който е днес - 1 юни. Как телевизията ще го посрещне?
- Да, голяма чест е да водя и подкрепям най-добрия тв екип в България - особено през последните години, когато медиите в страната еволюират като част и от глобалната тенденция. А нарастващото доверие към нас е най-ценната награда, която празнуваме днес. Много неща са се променили за 20 години, но популярността ни сред зрителите остава. За тях сме подготвили специално шоу довечера и по-важното, оставаме изцяло ангажирани към тях.
- Какво означава успехът за телевизия, която вече е на 20 години и самата тя е следствие от демократичните промени у нас?
- Би Ти Ви отвори нова страница в модерната история на телевизията в България и изигра важна роля в еволюцията ѝ. А ключовият ѝ принос към демократичните процеси и в утвърждаването на европейските ценности в страната благоприятства развитието на съвременното българско общество. Впечатляващо е, че дори при новите начини на гледане на телевизия и бума на фалшиви новини днес Би Ти Ви е символ на независимата журналистика и качественото развлечение и е разпозната като водеща на пазара по зрителски интерес, социална ангажираност и технологични иновации.
- Собственикът на Нова тв г-н Кирил Домусчиев обяви, че ще даде на Комисията за защита на конкуренцията договора на Би Ти Ви със Спортния тотализатор. Вярно ли е, че в него има клауза Спортният тотализатор да не преговаря с конкурентната Нова тв? Защо има такава клауза?
- Принципно не коментираме договорите с бизнес партньори,нито намеренията на конкурентите ни. Със сигурност не разкриваме конкретни клаузи от партньорските ни споразумения. Това, което мога да кажа, е, че следваме стандартните бизнес практики.
- Една от големите промени в Би Ти Ви е напускането на Слави Трифонов и екипа му след 19 години в ефира. Сега водещ на вечерното шоу е младият Николаос Цитиридис. Как се отразява тази промяна на Би Ти Ви?
- Привлякохме нова, по-млада аудитория, която никога преди не беше гледала телевизия в късния пояс. А водещият е най-яркото тв откритие в България през последните години и съм много доволен от работата и таланта му - още повече, когато целият екип трябваше да се адаптира бързо към работа в пандемична обстановка само месец след старта на предаването. “Шоуто на Николаос Цитиридис" ще остави отпечатък в следващите 20 години от историята на Би Ти Ви.
- Защо Би Ти Ви се отказа от нови риалити програми всеки сезон, а разчита на вече утвърдените?
- Продължителността на една продукция е признак за нейния успех, а пускането на нови програми всяка година подсказва, че нещо друго не е сработило. Нашите зрители високо ценят праймтайм хитовете на Би Ти Ви и очакват новите сезони, затова продължаваме да ги произвеждаме. Интересът към дигиталното съдържание, свързано с шоутата ни, също расте с големи темпове - зрителите искат още от тях. Есенният ни хит "Фермата“ например е най-запомнящото се тв събитие за последните години според годишните ни проучвания. Затова има още дълъг живот в Би Ти Ви, също както и MasterChef, което продължава есента.
- Българските сериали са трайна тенденция в тв ефира. Напоследък обаче Би Ти Ви ги продуцира все по-рядко. Защо?
- Бумът на глобалните стрийминг платформи и дигиталната трансформация промени всичко за продуцентите на сериали през последните години. Сега се конкурираме за вниманието на зрителите с най-доброто от света, затова се фокусираме върху качество, а не върху количество. Гордеем се с успеха на "Скъпи наследници“, а първите реакции към новия ни сериал "Съни бийч“ показват, че зрителите ще го оценят високо, когато се върне в програмата.
- Колко важни са новините за телевизията? Вие самият инициирахте изграждането на най-модерното и технологично новинарско студио. Защо?
- Новините и публицистиката винаги са били гръбнакът на програмата на Би Ти Ви. Важността им за зрителите се вижда най-ясно в трудни моменти като настоящата пандемия - телевизията е основен източник на информация за 73% от анкетираните в проучване на “Маркет линкс" от март, а Би Ти Ви е тв източникът с най-високо доверие по темата за 58,4% от тях. Новото студио потвърждава ангажимента ни към качествената журналистика. То приближава важната информация до вниманието на зрителите, затова е част от приноса ни към здравословната медийна среда и по-добрия живот в България.
- От 1 май само ГАРБ мери гледаемостта на тв пазара - нещо, за което почти всички участници на него настояваха дълги години. Случи се, след като Нова тв прекрати договора си с “Нилсен". Как ще коментирате наличието само на една пийпълметрична агенция вече?
- Това беше правилната стъпка и винаги сме смятали за погрешно преминаването на “Нова" към алтернативна система. Сега най-накрая имаме шанса да обсъдим всички притеснения за неутралитета и обективността на ГАРБ, които Нова тв многократно повдигаше от 2014 г. и все още не са разгледани.
- Когато се разбра за промяната, коментарът на Би Ти Ви беше, че телевизията би подкрепила одит на системата. Защо?
- Всички участници на пазара постоянно имат въпроси, които трябва да се изяснят. Виждаме данни, които противоречат на различни независими проучвания, както и на IPTV данни. В крайна сметка пазарът иска и има нужда от най-надеждната и универсално приета система за измерване на аудиторията.
- Какво ще предприемете, ако няма одит на ГАРБ? Възможно ли е Би Ти Ви да потърси нова агенция на пазара - както преди години направи Нова тв?
- Това следва да е решение на индустрията и няма причина тя да не направи това, което е в най-добрия ѝ интерес. Вече имаме положителна обратна връзка от пазара за създаване на Потребителски комитет и за работа по следващите стъпки. Наистина концепцията Total Video промени играта.
Данните от тв гледането на всички платформи трябва да бъдат обединении представени по начин, който улеснява рекламния пазар. Заедно трябва да намерим най-доброто решение и да го поискаме от ГАРБ или друг местен или международен доставчик.
- Би Ти Ви се подготвяше за ситуацията с коронавируса поне два месеца преди това. Какви ще са последствията от тази световна криза за телевизията? Как ще се отрази на бъдещите ѝ планове?
- Не бих спекулирал как ще се развие пандемията и какво ще е отражението ѝ върху нас. Във всеки момент ще се съобразяваме с рекламния пазар и с това, че качествено оригинално съдържание се създава по-трудно за телевизия, отколкото за другите типове медии. Важно е да опазим здравето на целия екип. Връщаме се към регулярния начин на работа бавно и отговорно и сме готови да възобновим планираната си програма през есента и през 2021 г.
- Вие сте първият шеф на Би Ти Ви, при когото плановете на телевизията се правят дългосрочно поне за година напред. Има ли такива и за догодина, след като през тези месеци се очаква да приключи сделката за продажбата на телевизията?
- Подготвени сме с няколко сценария за програмата през 2021 г., което ще ни позволи да се адаптираме бързо към все още непредвидимото отражение на пандемията. Освен хитовите ни формати подготвяме и нови български продукции - риалити и сериали.
- Очакваше се тази сделка да приключи в средата на годината. Има ли вероятност заради пандемията тя да бъде отложена и колко дълго може да е това забавяне?
- CME (компанията собственик - б.а.) не дава регулярна информация по сделката.
- С какво ще запомните тези три и половина години, откакто застанахте начело на Би Ти Ви?
- Трудно е да избера само едно събитие на фона на толкова много постижения и работата ми с толкова талантлив екип. Подобрихме сериозно цялостните бизнес резултати на “Би Ти Ви Медия груп". Някои от най-големите ни постижения са успешният старт на вечерното ни шоу, иновациите в програмата, силният ръст в онлайн резултатите ни, внедряването на новото студио, нарастващият брой доброволци в "Да изчистим България заедно“ всяка година и още много, много моменти, с които всички можем да се гордеем.
CV
На 1 юни Би Ти Ви - първата частна национална телевизия у нас, навършва 20 години от създаването си. През 2000 г. проектът на австралийския магнат Рупърт Мърдок спечели конкурс у нас и така бе създадена Би Ти Ви от компанията му "Нюз Корпорейшън". 10 години по-късно Мърдок продаде българската медийна група на американската СМЕ ("Сентрал Юропиан Медия Ентърпрайзис").
В края на 2019 г. СМЕ подписа споразумение с чешкия фонд PPF, собственост на милиардера Петр Келнер, за продажбата на "Би Ти Ви Медия груп". Сделката се очаква да бъде завършена скоро.
Австриецът Флориан Скала оглавява bTV Media Group от края на 2016 г. Под негово ръководство Би Ти Ви сериозно подобрява цялостните си бизнес резултати и затвърждава позицията си на телевизия с нарастващо доверие, най-желан работодател сред медиите и най-силна българска марка.
Преди това е бил на ръководни позиции в Markiza Group в Словакия (също част от CMЕ) и RTL - Австрия. Горното интервю е дадено за "24 часа".
Още по темата (1614): | |