Най-много се жалваме пред КЗП от дефектни мобилни апарати и лаптопи

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (2)
16:26 / 26.03.2015
2639
Потребителите най-често се оплакват от дефектна комуникационна техника. Половината от постъпилите 7931 жалби за рекламации в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2014г. са за мобилни апарати, преносими компютри, таблети и пр.

Гражданите търсят съдействие от контролния орган и при дефектни битови уреди, облекла и обувки, проблеми с доставчици на обществени и битови услуги и с търговци в сферата на туризма. 

Рекламациите са свързани още с потребителски кредити, мебели, автомобили, мотопеди и резервни части за тях, храни и напитки, носители на информация, стоки за деца.

Близо 70% от жабите за рекламации са решени в полза на потребителите. По част от останалите работата все още не е приключила, а други са неоснователни или не са придружени с необходимите документи. Някои от жалбите са извън правомощията на КЗП и са препратени до други институции за предприемане на действия по компетентност.

Общият брой на депозираните писмени жалби и сигнали в КЗП през 2014г. е 17 903. На Националния телефон на потребителя 0700 111 22 и на регионалните линии са регистрирани над 15 000 обаждания. 86% от тях касаят предоставянето на обществени услуги на гражданите - топлоснабдяване, електроснабдяване, водоснабдяване, съобщителни услуги. 

В тези случаи на потребителите са дадени консултации за правната уредба на техния проблем и са информирани за съответния компетентен орган, към който следва да се обърнат. По сигналите за нарушения от правомощията на КЗП са предприети своевременни действия, нерядко и в деня на подаване на сигнала.

Експертите на Комисията за защита на потребителите напомнят, че последните промени в Закона за защита на потребителите дават възможност рекламациите да бъдат предявявани във всеки един обект на търговеца в страната, когато той има магазини в различни населени места. 

Преди новостите в закона беше задължително рекламацията да се предявява в магазина, от който е била закупена стоката. Потребителите получиха и правото да поискат парите си обратно за стока, която до две години от закупуването й е била ремонтирана три пъти и прояви дефект за четвърти път.


Виж коментарите (2)
Още новини от Национални новини:
Райчев: Борисов никога не е бил с такива връзки в света, каквито ...
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за декември, без сняг на Колед...
Кузман Илиев: Много важни се помислиха тези в парламента
На 76 години си отиде съдия Благовест Пунев
Докъде стигнахме! Ученици са задържани за побоя в столичен мол
Първо огнище на чума по дребните преживни животни за последните 6...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).