© Plovdiv24.bg | | Най-ниската предложена цена е водещият критерий за избор на строител на 31-километровата отсечка от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия". Това става ясно от публикуваните тръжни условия в регистъра на Агенцията за обществените поръчки.Крайният срок за получаване на документацията в участие в търга е 31 декември. Цената на документите е 120 лева. Срок за подаване на офертите изтича в 17 часа на 11 януари 2010 г. Предложенията ще бъдат отворени в 12.30 часа на 12 януари. Максималният срок за оценка на офертите е четири месеца.
Гаранцията за участие в обществената поръчка е 1 млн. лв. Гаранцията за изпълнение на договора е 5 % от общата цена предложена от кандидата.
Кандидатите трябва да имат достъп до собствени финансови ресурси или кредитна линия за не по-малко от 20 млн. лв., е посочено в условията. Те трябва да имат приходи от строителство на пътища за последните три години не по-малко от 200 млн. лв. Фирмите трябва да са построили и минимум 35 км магистрали и пътища първи и втори клас през последните 5 години. Кандидатите трябва да имат и екип от специалисти, като ръководителят на обекта е необходимо да бъде магистър по пътно строителство с 10-годишен опит. В екипа трябва да има още пътен инженер, конструктор, геолог, геодезист. Всички трябва да имат 5-годишен трудов стаж.
За да не се допусне случаят с магистрала "Люлин", която се забави заради осигуряването на визи за турските работници, е заложено условие фирмите извън ЕС при подписването на договора да представят документи от български институции, с които да докажат, че са получили съответните визи, разрешения за пребиваване и работа на работниците, които ще работят на обекта.
За да не се повтори историята с избора на изпълнител на метрото, където на спечелиха фирми без опит, в търга за "Тракия" е предвидено участникът да не може да се позове на подизпълнители и трети лица за изпълнение на квалификационните критерии.
Бъдещият строител освен 31-км магистрала ще трябва да изгради още и етапна връзка за включването в първокласния път Стара Загора - Хасково. както и връзка със съществуващия третокласен път Нова Загора - Раднево. Предвидено е и строителство на пет моста - два над река Азмака, и по един над река Бедечка, Малка река и над река Блатница. Ще трябва да се изградят е 14 надлеза, както и да се реконструират далекопроводи за високо напрежение и водопроводи.
Отсечката от Стара Загора до Нова Загора трябва да бъде изградена за 25 месеца от датата на сключването на договора, е записано в тръжните условия.
Тръжната докумнтаця е съобразена с исканията ни, каза Румен Йовчев, председател на браншова камара "Пътища" и изпълнителен директор на "Мостстрой". Той посочи, че първоначално е било предвидено изискване за 50 км построени магистрали и пътища през последните 5 години, но по настояване на бизнеса, са се съобразили с реалностите в България и са заложили 35 км. Йовчев похвали зам.министъра на регионалното развитие Георги Прегьов, който по "много умен начин" е защитил интереса на държавата с искането за представяне на план график в проценти за изпълнението на обекта. Това се прави за първи път в Бъгария.
Оспорване на тръжната процедура може да има само, ако за победители се изберат фирми без никакъв опит в строителството на пътища, така както се случи с метрото, каза Румен Йовчев. той посочи, че чуждите фирми много внимателно ще следят как се провежда търга.
Източник: в. "Дневник" |