ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Намалиха присъдата на шофьора на Деси Слава, премазал младеж на "Тракия" | ||||||
| ||||||
Апелативните съдии намалиха наказанието от две години лишаване от свобода на една година и четири месеца лишаване от свобода. С решението си втората инстанция намалява и изпитателния срок, за който е отложено изтърпяването на наказанието, от пет години на три години и срока за лишаване от правоуправление от четири години на една година и четири месеца. Илиев е признат за виновен в това, че на 9 септември 2016-а, около 05:45 ч. на АМ "Тракия“, в района на Карнобат, управлявайки лек автомобил марка "Фолксваген“, нарушил правилата за движение, блъснал пресичащия магистралата 20-годишен пешеходец Божидар Кайлов, като с деянието си по непредпазливост причинил смъртта му. В мотивите към решението си съдът е посочил,че високата скорост на автомобила от 122 км/ч., която е била несъобразена с намалената видимост поради нощната тъмнина и движението на включени светлини, не е позволила на водача да забележи навреме пешеходеца, пресичащ платното за движение на магистралата, да реагира адекватно чрез аварийно спиране и да предотврати удара. "Виновното поведение на водача се състои в това, че при движението си не е повишил вниманието си до степен, адекватна на обективно затруднената пътна обстановка и не е избрал безопасна скорост на движение, съответна на влошените атмосферни условия, видимостта, състоянието на пътя и т.н.“ отбелязват апелативните съдии. Той е извършил деянието по непредпазливост, изразила се в небрежност, тъй като не е целял пряко настъпването на престъпния резултат и не е предвиждал общественоопасните последици, но е бил длъжен и обективно е могъл да ги предвиди, както и да ги предотврати. От заключенията на тройната автотехническа експертиза безспорно е установено, че е една от техническите причини за настъпилото пътно произшествие е предприетото пресичане на платното за движение от пострадалия пешеходец. По тези съображения апелативният съд е приел, че катастрофата е настъпила по взаимна вина на двамата участници - водача и пострадалия, допуснали по едно нарушение на правилата за движение от ЗДвП.Съдът е посочил, че първопричина е поведението на пешеходеца, който е пресичал неправомерно, при намалена видимост, без да се съобрази с приближаващия към него с висока скорост автомобил и така е създал необходимите предпоставки за автопроизшествието. Отчитайки всички фактори, които имат значение за индивидуализиране на наказанието, въззивният състав е приел, че на подсъдимия следва да се наложи наказание лишаване от свобода за срок от една година и четири месеца, което да бъде отложено за изпитателен срок от три години. Това наказание съответства на степента на обществена опасност на конкретното деяние, на ниската обществена опасност на подсъдимия и на посоченото изключително смекчаващо вината обстоятелство (съпричиняване от страна на пострадалия). То би допринесло и за постигане целите на специалната и генералната превенция, като наред с това се явява справедливо. Решението подлежи на касационно обжалване и протестиране пред ВКС на Р България в 15 – дневен срок от съобщаването на страните, че е изготвено. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1 | ||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 29.10.2020 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5635) | 58% | |
Не (3119) | 32% | |
Не мога да преценя (911) | 9% |