ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Нараняванията, при катастрофа с 50 км/ч и без колан, се равняват на падане от петия етаж
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:05 / 10.10.2024Коментари (0)2710
© Plovdiv24.bg
"Давам следния пример. Нараняванията, които се получават при катастрофа с 50 км/ч и без колан, се равняват на падане от петия етаж. Никой не иска да скочи оттам. В същото време обаче съвсем спокойно се вози на задната седалка без колан".

Това каза в интервю за вестник "24 часа" Владимир Тодоров, който председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи.

"Другият проблем е, че за разлика от контрола на скоростта, който става с камери и има милиони глоби, тук трябва да се подходи с физическа проверка - да се спре колата. В същото време и културата е много ниска. Трябва да има засилени информационни кампании за ползата от коланите. Затова от асоциацията ходим по училища и показваме клипове какво се случва, когато си без колан и стане катастрофа. Учениците са много впечатлени от видяното. Имам и обратна връзка, че след такива посещения децата започват да слагат колани на задната седалка".

"Доста ще помогне и една наша отдавнашна идея. Тя е камерите на АПИ да влязат в единна система с Пътна полиция и чрез тях да се контролира скоростта, както и да се въведе система за средна скорост. Това наистина би било много силен ефект, защото камерите ще станат близо 1000, а в момента са към 250-280".

"Основният проблем в България с велосипедите и тротинетките е липсата на инфраструктура. нас е много опасно да се карат велосипеди и тротинетки. Освен това точно тротинетките са трудни за контрол. Тях основно ги карат деца, а често виждам да се возят и по две, което е забранено. В такъв случай трябва да бъде санкциониран родител. На практика обаче това е много трудно. И докато местните власти, общините и общинските съвети не заложат дългосрочен и средносрочен план за изграждането на велоалеи, няма да се променят нещата. Същевременно е отговорност на родителите да сложат на детето каска и светлоотразителна жилетка. Това масово не се прави. Така че вината е обща - и на родителите, и на общините и общинските съвети, че не изграждат велоалеи."

"От години нашата асоциация застъпва идеята да не можеш да минеш на годишен технически преглед (ГТП), ако имаш неплатени глоби. Държа да уточня, че никой няма да кара собствениците на пунктове да ги събират. Просто както в момента, ако имаш непогасен данък МПС към общината, системата не те допуска да извършиш прегледа. А виждам, че някои от по-напредналите пунктове откриват и бюра за бързи разплащания. В тях можеш да си платиш дължимия данък, но и глобите. Подобна мярка със сигурност ще повиши събираемостта", допълва експертът.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Грипна епидемия обхвана страната
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Дублиращ отбор на ПФК Локомотив
Рокади в ДПС
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: