На заседанието е взето решение при нарушаване на правилата за движение, когато в превозното средство пътуват пътници, да се налага допълнителна глоба за всеки превозван човек. Заложеният минимум е 50 лева. Така при преминаване на червен светофар с още трима души в колата глобата ще скочи със 150 лева, тъй техният живот е бил застрашен
"Жертвите и пострадалите постоянно нарастват. Повечето от тях са били жени и деца. Животът на тези участници в движението струва повече от тези 50 лева", аргументират се участниците в комисията.
Друго предложение, което ще залегне в новите промени в закона, е за шофьори, които навлизат в насрещното движение и катастрофират. Тогава те също ще остават без книжки, а за да си ги получат обратно, ще трябва да минат на проверочен изпит.
"Щом не познават знаците за забранено изпреварване и щом карат в насрещното, значи не са придобили достатъчно умения или са получили книжката си по другия начин", казват още пътните експерти, дали предложението. Те настояват и за това нарушение да се взимат 13 точки от контролния талон към книжката.
На шофьорите, които сами се удрят или излизат от пътя, също ще им се налага да се явяват на повторен изпит, който да установи дали наистина имат умения да са водачи. Ако не го издържат, то ще трябва наново да изкарат курсовете за шофьори и пак да се явят на изпит, преди да се качат отново на колите си.
Друга по-строга мярка е ограничаването на скоростта в населените места. Шофьорите, които си позволяват да карат бързо, ще бъдат лишавани от книжките си за определен период от време, а глобите ще са още по-драстични.
"В населените места настъпват близо 2/3 от тежките пътнотранспортни произшествия. Неприемливо е там, където живеем, работим, учим, да загиват толкова много хора. В тази насока в страните с висока степен на безопасност се прилагат различни ниско струващи високоефективни практики за ограничаване на катастрофите. Ускореното прилагане на тези мерки за намаляване на скоростта по време не сблъсъка и други ще доведе до бързо намаляване на жертвите от пътнотранспортните произшествия.
Политиката за създаване на безопасни условия за движение в населените места, за пътна инфраструктура, настроена приятелски към живота и здравето на жителите, за обучението и създаване на безопасни условия за движение на децата е в ръцете на местната власт", става ясно от стенограмата от последното заседание на комисията.