"По пътищата у нас могат да се видят рекламни билбордове за търсене на шофьори със заплати от 2150 евро на месец. Липсата на шофьори ще нараства въпреки прилива на водачи от автобусния транспорт заради 4-кратната разлика в заплащането. Ние вече гоним ИТ сектора по възнаграждения.
Водач на тежкотоварен автомобил е скъпо платена професия, която ще става още по-доходоносна. През следващите 10 години ще има крещяща нужда от шофьори. Само на Полша са необходими 20 хил. водачи, а на ЕС - над 100 хиляди", обясни Христо Христов.
"Подготовката на водачи за тежкотоварни автомобили би помогнало много на регионите със сериозна безработица, като Северозападна България и Родопите", каза още Христов.
Младите хора масово заминават за чужбина да работят неквалифициран труд, за който получават 2-3 пъти по-ниски възнаграждения от това, което ние плащаме на водачите си.
Още повече, че повечето от тези млади хора работят на черно, без никакви осигуровки. Така че положението на тези региони би могло доста да се подобри, ако държавата провежда целенасочена политика за подготовка на водачи за нас", каза Христов.
"За да се реши обаче по-бързо проблемът, ние заедно с КРИБ ще се борим да ни бъде предоставена възможност да вкарваме по облекчена процедура водачи от трети страни, като Украйна, Молдова и други", заяви Христов.
Вече изпреварваме турските превозвачи като възнаграждения, а в Европа отдавна ни се носи и славата като добри работодатели, коментира членът на УС на КРИБ Христо Христов.