"Издържането на администрацията е свързано с много разходи и командировъчни и затова служителите й ще бъдат върнати в София", заяви заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев.
Според кмета
Иван Тотев обаче това не е добра идея, защото досега Общината е работела много добре с въпросната институция.
"Изключително лошо би било едно такова решение за връщане на изнесената структура на туризма в София. Пловдив работи много добре със структурата на туризма и енергетиката в града и печели от факта, че тя е тук, тъй като форуми като Международната среща на туроператорите се популяризират. За мен изнасянето на част от администрацията на Министерството на туризма, икономиката и енергетиката бе едно правилно политическо решение и ще направим всичко възможно то да продължи с неговата устойчивост във времето", изчерпателен бе градоначалникът.
Припомняме, че управлението на туризма се премести от София в Пловдив, след като на 23 май миналата година правителството на
Бойко Борисов взе решение за промяна в Устройствения правилник на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. С изменението местоработата на две от дирекциите в министерството - "Туристическа политика" и "Маркетинг, реклама и информация в туризма", се преместиха от София в Пловдив. Промяната бе в изпълнение на водената от правителството политика по децентрализация и преместване на част от администрациите на централната изпълнителна власт извън столицата. Промяната трябваше да съдейства за балансирано развитие на регионите и да създаде потенциал за допълнителни дейности, свързани с административното обслужване извън столицата.
"Развитието на алтернативни форми на туризъм е приоритет за нашето правителство, а Пловдив и регионът са богато средище както на културно-исторически паметници, така и на множество СПА курорти", каза тогавашният министър на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.
Реално преместването на администрацията стана факт от 3 септември. В София остана да работи Националният туристически информационен център, който се намира на пл. "Света Неделя" № 1. Дейността му бе осигурена с трима служители. Това се налагаше за поддържане на добра комуникация с международни туристически организации като Световната организация по туризъм, Европейската туристическа комисия и други, както и за подпомагане изпълнението на ангажиментите на страната по над 50 сключени междуправителствени споразумения в областта на туризма.