ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
"Ние, потребителите" за бойкота на супермаркетите: Търговецът ще компенсира щетите отново от клиентите си
Автор: Десислава Томева 08:17 / 10.02.2025Коментари (9)11784
©
Ясното, недвусмислено и устойчиво във времето потребителско поведение е това, което може да коригира практиките и политиките на търговците на свободния пазар и да доведе до трайни промени и по отношение на ценовите равнища. Еднодневни протести като "бойкот на супермаркетите“ и намеса на държавата в пазарните отношения и веригите на доставка с въвеждане на таван на цените или надценките няма нито икономическа, нито пазарна логика да постигнат понижаване на цените и промени в полза на крайните потребители в дългосрочен план, считат от онлайн платформата "Ние, потребителите“.

"Инициативи, които призовават към рязка промяна в обичайното поведение на обществото или на групи от него за къс времеви отрязък, биха могли да фокусират вниманието на държавните власти, на представители на различни сектори и общности върху даден проблем тогава, когато изглежда, че всички други възможности са изчерпани. Целта в такива случаи е отговорните за възникването и решаването на проблема страни да погледнат към обостреното обществено недоволство и да вземат релевантни мерки. В случая със събитието "Бойкот на супермаркетите“ кръгове от обществото очакват да "накажат“ веригите за хранителни стоки със загубите от нереализирани продажби и това да доведе до успокояване на цените, а законодателната и изпълнителната власт да бъдат провокирани да въведат и наложат едни или други мерки. Азбучно правило обаче е, че в условията на пазарна икономика търсенето определя предлагането, в това число и ценовите равнища на стоките и услугите“, посочва Габриела Руменова пред Economic.bg.

Според нея съществува реална опасност подобни намеси дори да навредят на потребителите, ако се стигне до дефицит на стоки, оттегляне на инвеститори, намаляване на конкуренцията и спекула, която от своя цена води до повишаване на цените.

Ако стоки от списъка за таван на надценката изчезнат от рафтовете в магазините, то тогава какъв ще бъде ефектът от такава мярка? Ще бъде като при фалшивите промоции - червените етикети ги има, но намалените артикули липсват на щендерите.

"Друга реална заплаха за увреждане на икономическите интереси на потребителите при външна намеса във формирането на цените е влошаване на качеството или намаляване на количеството в опаковката. За да постигнат цена, която не надвишава определени пределни нива, някои производители може да прибегнат до промяна на рецептите с цел спестяване на съставки или използване на такива с по-лоши качество и характеристики, което дава отражение върху крайния продукт, който се предлага на потребителите.“, предупреждава Руменова.

От "Ние, потребителите“ са на мнение, че еднодневен протест не е правилният способ за третиране на проблема. Клиентите на големите вериги обикновено пазаруват от там веднъж или два пъти седмично за по-дълъг период от време. Ако те не си набавят необходимите продукти в деня на протеста, ще го направят преди или след него, т.е. ще направят почти всички покупки от същото място на друга дата. Ако все пак направят някои от покупките от друг магазин и търговската верига претърпи загуби от това, то търговецът най-вероятно ще компенсира тези щети отново от клиентите си в следващи периоди, за да постигне планираните от него печалби.

Работещ подход с широк хоризонт е трайна промяна в потребителското поведение – клиентите е добре да планират консумацията и своите покупки, да не се влияят от промоции за необмислени сделки, да пазаруват директно от производители и да бъдат информирани.

Участието на държавата ще бъде полезно в посока стимулиране на производителите, контрол за евентуално наличие на картелни споразумения и насърчаване на лоялната конкуренция.


Още по темата: общо новини по темата: 521
11.02.2025 Икономист за бойкота на супермаркетите: Ефект вече има, увеличиха
промоциите
11.02.2025 Пчелар от Пловдив: Медът трябва да стане поне 20 лева за килограм
11.02.2025 Сдружение: 6-те най-големи хранителни вериги практически унищожиха малките и средни търговски обекти в областните градове в България
11.02.2025 Иво Сиромахов: На 13 февруари хипермаркетите да пуснат олио по 2 лева
11.02.2025 Вътев: Производител, който не работи с търговските вериги, неизбежно ще
фалира
11.02.2025 Производител каза как да различим истинското сирене от ментето
предишна страница [ 1/87 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+3
 
 
Пълни глупости. Не е вярно, че търсенето определя предлагането. Иначе намаше да съществуват рекламите. Предлагането определя търсенето в много по-голяма част. Особено на неосъзнати тълпи. Затова са и промоциите в големите вериги. Защото покрай 1 промоция, неосъзнатият българин купува и 10 други надценени стоки. Така че търговецът нищо не може да компенсира, ако сме будни и не се поддаваме на триковете им. Ако продължим с бойкота достатъчно дълго, няма да има къде да ходят и ще си компенсират загубите за своя сметка. И без това продават на 100% надценка. Няма да фалират, не ги мислете.
Aнонимен
на 10.02.2025 г.
+3
 
 
Въпросът е следният: при положение, че в момента Веригите са единствените, които разбиват монопола на плод-зеленчуците и борсаджиите (да не говорим, че част от тях изкууват промоциите и после х2 х3 на щанда им) и на кварталните магазини, които бибит бибипката от 35 години на хората по кварталите, точно Веригите ще наказваме? Аз наказвам всички и всичко, което е безобразно и безпричинно скъпо, като не го купувам. По принцип! Консерва домати в Лидл и Кауфланд 1.20, в кварталния 2.70. Купувам от Лидл или Кауфланд. Кашкавал на 19 лева хубав в Кварталният магазин, в Лидл 25 лева, купувам от квартала. Сирене хубаво на 20 лева в квартала, в Лидл 23, квартала. Същото при промоция в Лидл на 18 лв. вземам от Лидл. Умно пазаруване, а не бойкот. Ако всеки го прави, нещата се променят за постоянно!
Aнонимен
на 10.02.2025 г.
+2
 
 
Браво на Гърците Единни в Протестите си Блокират цялата Държава Кога ще ги стигнем и ние в България. Близко бъдеще не се очаква да стане.
Aнонимен
на 10.02.2025 г.
+1
 
 
ТЪРПЕЛИВ И СМАЧКАН НАРОД Е БЪЛГАРСКИЯ ЗАТОВА ЩЕ БЪДЕМ НАЙ БЕДНАТА СТРАНА В ЦЕЛИЯ ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ И ЩЕ НИ ВДИГАТ ЦЕНИТЕ И НИЕ ЩЕ ГИ ТЪРПИМ ТОК,ВОДА МОБИЛНИ УСЛУГИ ХРАНИ.
+1
 
 
Не народ, а ... мърша! Казал е поетът и е прав! В другите страни могат, ние - НЕ!
Aнонимен
на 10.02.2025 г.
+1
 
 
Ние като Народ не сме Единни. Жалко за България вдигайте цените ние можем да Ви Търпим.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Поскъпване на хранителните продукти
Нойзи е арестуван, шофирал е много пиян
51-ото Народно събрание
Бюджет 2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: