"Срещата с Кенет Хаят протече много положително. Ние имаме много добри приятелски отношения. САЩ са един от нашите най-важни и стратегически партньори. Това, което обсъждахме, беше свързано основно с Brand USA и тяхната концепция за промотиране на САЩ като туристическа дестинация", каза Николина Ангелкова.
По думите й, има голяма разлика в начина, по който се правят нещата в България.
"В САЩ залагат основно на принципа на публично-частно партньорство. Това е много важно и би било добре да се използва и у нас. Всъщност това, което е много важно, е, че предвид ангажираността на частния бизнес както с управлението, така и финансово, успяват да се привлекат значителни средства за реклама. Това, което ми направи впечатление, е, че за всеки един долар, който частният бизнес дава, един долар дава и федералното правителство", коментира министър Николина Ангелкова.
Тя поясни, че този един долар, който частният бизнес дава на Brand USA, идва от организацията ESTA, събираща таксите и данъците от туризъм в САЩ. Това означава, че една част от парите, които те събират чрез различни туристически такси и данъци, се влага обратно в маркетинга на страната, допълни Ангелкова. Според нея би било добре, ако България въведе подобна практика.