© | | Трите мобилни оператора в България доброволно да се откажат от автоматично подновяване на срочните договори с потребителите, да отчитат коректно разговорите на секунда, вкл. през първата минута, и да преустановят нелоялното привличане на нови абонати, настоява Асоциация «Активни потребители». Исканията бяха обявени днес - 20 февруари, на протест срещу произвола на мобилните оператори пред Народния театър - София. Други искане е Комисията за регулиране на съобщенията да създаде постоянен консултативен орган по въпросите на телекомуникационните услуги, съгласно правомощията й по чл. 39 Закона за електронните съобщения (ЗЕС), с участието на представители на потребителите и бизнеса. От регулатора се очаква ефективно да работи и контролира качеството на предлаганите от операторите услуги, както и да дава на обществото информация за: - Времето за отговор при справочни услуги; - Жалби във връзка с точността на сметките; - Дял на неуспешните повиквания; - Териториален обхват (покритие на мрежата) при предоставяне на специфични услуги като достъп до 3G интернет.
КРС трябва също и да извършва мониторинг на методите и практиките на тарифиране, да разглежда и решава жалби на крайни потребители съгласно правомощията си, да извършва задълбочен анализ на жалбите на крайните потребители, съгласно изискванията на чл. 242 ЗЕС в рамките на годишния доклад за дейността.
Държавното управление на страната и в частност Правителството и Народното събрание да инициират и приемат законодателни изменения с цел регулиране на ощетяващите клиентите практики, настояха още протестиращите.
Според Директива 2009/136/ЕО на Европейския парламент и на Съвета на Европа: "Без да се засягат минималните срокове на договорите, държавите-членки гарантират, че условията и процедурите за прекратяване на договор не действат като пречка за смяната на доставчика на услуги." " Държавите-членки гарантират, че договорите, сключени между потребителите и предприятията, предоставящи електронни съобщителни услуги, не съдържат клауза за задължителен начален период на абонамент, по-дълъг от 24 месеца. Държавите-членки гарантират също така, че предприятията предлагат на ползвателите възможността да сключат договор с максимална продължителност от 12 месеца".
«Активни потребители» настоява мобилните оператори да работят в съответствие с директивата. |