Досега всеки фиш за превишена скорост, издаден от радарите в патрулките, оставаше съмнения в шофьорите. Заради тези съмнения съдът спря фишовете от мобилните камери. Равносметката - тежките катастрофи и жертвите растат, а наказаните на пътя намаляват. Затова битката за връщането им в контрола на пътя продължи със законови промени.
За да може катаджиите отново да глобяват с фишовете от радарите, с GPS точно трябва да се посочи мястото на проверка.
"Всички места ще бъдат предварително обявявани чрез интернет, означавани със знаци, чрез медиите - целта е да постигнем една справедлива процедура. Гражданите да знаят къде ще бъдат контролирани и ние да можем да си свършим работата", обясни началникът на "Пътна полиция" Антон Антонов.
Първата крачка е нов знак - Е 24, който от март ще ни предупреждава за стационарни камери и радари на пътя. Всеки ден се произвеждат между 400 и 600 знаци. Първо се прави заготовката по форма. Следва допълнителна обработка и поставяне на светолотразителното фолио.
Животът на един знак е 10 години. Той не само трябва да указва, но и да предпазва шофьорите при инцидент. Крайната цел е затягането на контрола да намали инцидентите. За да е валиден електронният фиш, вече ще се посочва посоката на движение и началото и края на засичането на скорост от всеки патрул на пътя.
От началото на годината само за 24 дни войната по пътищата е взела 25 жертви, а ранените са 441.