Изследване показва представянето на пивоварната индустрия в Европа. Дори и в условия на глобални кризи секторът се представя изключително добре и най-важните показатели вървят нагоре. Добавената стойност на бранша се оценява на 52 милиарда евро за целия блок, а приходите в бюджетите на страните-членки се равняват на 45 млрд. евро. Изследването обръща сериозно внимание и на директната и индиректната заетост в индустрията, като данните показват около 118 000 заети души. Проучванията сочат, че едно работно място в пивоварна създава 17 други в свързаните сектори, като туризъм, заведения и други, това коментира Ивана Радомирова пред
Bloomberg TV.
В България тази тенденция е сходна, като добавената стойност на сектора се равнява на около 470 милиона лева и допринася за 340 милиона лева приходи в бюджета. Заетостта, създадена от индустрията, често е в сектора на заведенията, но у нас има интересен феномен, като най-високата е в търговската мрежа на магазините.
"За съжаление, ние все още не сме преодолели последиците от масовото затваряне на заведенията. Студеният пазар е 13%, а преди 15 години бе 35%.“
Производителите на бира се стремят да отговарят на всички желания на потребителите, като една от новите тенденции е свързана с безалкохолните продукти или такива с ниско съдържание на алкохол. Това се наблюдава във всички сегменти на напитките, но гостът разкри, че в пивопроизводството навлиза сухото или студеното охмеляване. Това е технологичен процес, който се отразява на крайния вкус и мирис на бирата.
"Доскоро бяха модерни горчивите бири и се считаше, че това е много висок клас, което не бе вярно, защото много често това не означава високо качество на хмела. Потребителят разбра, че това не е най-големият плюс и благодарение на технолозите по света се оказа, че има по-интересни начини на охмеляване, които променят послевкуса и ако до скоро всички казваха, че има цитросова свежест, то сега се казва, че има по-тропична нотка. Сега тези бири стават все по-интересни, включително и сред класическите марки и в България."