"Нова телевизия" официално продадена!
"Юнайтед Груп“, водещ доставчик на телекомуникационни услуги и медии в Югоизточна Европа, днес обявиха, че са завършили придобиването на "Нова Броудкастинг Груп“, най-голямата мултиплатформена медийна компания в България.
"Нова“ се състои от 10 телевизионни канала, включително националната Нова тв, и най-голямата онлайн платформа в България – "Нетинфо“, която достига средно до 80% от българското население всеки месец. Тя също така управлява четири радио станции.
На българския пазар "Юнайтед Груп“ притежава телеком-опертаора Vivacom. Главният изпълнителен директор на "Юнайтед Груп“ Виктория Боклаг заяви: “С радост посрещаме "Нова“ и нейните служители в семейството на "Юнайтед Груп“. България е привлекателен пазар за нас и като част от "Юнайтед Груп“ "Нова Броудкастинг Груп“ ще продължи да надгражда силните си страни.“
Боклаг добави: "Между "Нова“ и другите наши медийни операции съществува добра съвместимост. Това ни дава възможността да постигнем синергия и да разширим мащаба си, за да увеличим инвестициите си в локално съдържание, което да удовлетвори нашите клиенти“.
Като част от "Юнайтед груп“ дейностите на "Нова Броудкастинг груп“ ще бъдат супервизирани от бившия изпълнителен директор на RTL - Dirk Gerkens, професионалист с повече от 25 години опит в сферата на телевизията.
Придобиването на "Нова Броудкастинг Груп“ е в съответствие със стратегията на "Юнайтед Груп“ да притежава както телекомуникационни, така и медийни компании на пазарите, където оперира. Платформата на компанията обединява водещите оператори и най-добрите производители на съдържание в Югоизточна Европа.
Медийното подразделение на "Юнайтед Груп“, "Юнайтед Медиа“, всяка година произвежда повече от 20,000 часа оригинално съдържание и излъчва повече от 30 канала, които са на разположение за наземни, кабелни, DTH, OTT и IPTV платформи.
Със седалище в Нидерландия, "Юнайтед Груп“ е водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Оперираща в осем държави, компанията има близо 10 млн. потребители и 11 хил. служители*. "Юнайтед Груп“ има най-широкото покритие на мрежа в региона и предлага на потребителите най-привлекателната селекция от телевизионно съдържание от цял свят. Значителните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират качеството на предлаганите продукти и услуги. От март 2019г. мажоритарен собственик на "Юнайтед Груп“ е BC Patners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.