ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Нови изисквания при двойното обозначаване на цените - и в левове, и в евро
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:49 / 24.01.2024Коментари (0)6391
Необходимо е още сега провеждането на комуникационна кампания, която да е насочена към всички заинтересовани страни и най-вече към икономическите оператори, за да може да бъдат защитени интересите на потребителите в предходния период около въвеждането на еврото. Превенцията е също толкова важна, колкото и ефективният контрол. Това коментира в ефира на "Радио София" основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова. 

"Търговците трябва да бъдат събрани и да им бъдат припомнени основните изисквания в Закона за защита на потребителите по отношение обявяването на цените, както и да бъдат запознати с новите изисквания при двойното обозначаване на цените и правилното превалутиране, които произтичат от Плана за въвеждането на еврото.“, каза Руменова. "Ако търговците не познават правилата, ако те не подхождат добронамерено към своите клиенти и също така ако не знаят, че при нарушение ще бъдат санкционирани от контролния орган, то тогава няма как да се установи един справедлив и защитен за потребителите пазар“, добави експертът. 

Според нея има добър план, с конкретни цели по отношение на потребителската защита. "Въпросът е как на практика ще се реализира, защото той трябва да бъде детайлизиран – да бъдат изведени конкретни целеви публики, конкретни послания към тях и цели, които да бъдат постигнати, като се включат подходящите комуникационни канали. Само по такъв начин търговците ще разберат какво се очаква от тях, за да бъдат изрядни, защо трябва да са такива и какво следва, ако не са. А потребителите – от какво и как да се пазят, както и как да упражняват своя граждански контрол с реакция и сигнали при нарушения.“, обясни Габриела Руменова. 

"В момента Комисията за защита на потребителите не се възприема като орган, който може да бъде уважаван и да всява респект, тъй като тя епизодично се насочва към сектори, които не са приоритетни за обществото, а е важно да се фокусира именно върху касаещите обикновения потребител проблеми, не върху чрезвичайни покупки, които прави много малък процент от обществото. Както казаха министърът на икономиката и дори премиерът, КЗП се нуждае от реформира, тъй като в момента не работи така, че да защитава интересите на потребителите. Надяваме се, че това предстои.“, завърши тя.


Още по темата: общо новини по темата: 454
26.11.2024 »
24.11.2024 »
22.11.2024 »
20.11.2024 »
20.11.2024 »
18.11.2024 »
предишна страница [ 1/76 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Тя се завърна
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Напрежение след смъртта на бебе, издъхнало в линейка на път за болницата в Петрич! Бащата с шокиращ разказ за случилото се
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Дублиращ отбор на ПФК Ботев
Футбол - други
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: