Нови изисквания при двойното обозначаване на цените - и в левове, и в евро

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
08:49 / 24.01.2024
6392
Необходимо е още сега провеждането на комуникационна кампания, която да е насочена към всички заинтересовани страни и най-вече към икономическите оператори, за да може да бъдат защитени интересите на потребителите в предходния период около въвеждането на еврото. Превенцията е също толкова важна, колкото и ефективният контрол. Това коментира в ефира на "Радио София" основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова. 

"Търговците трябва да бъдат събрани и да им бъдат припомнени основните изисквания в Закона за защита на потребителите по отношение обявяването на цените, както и да бъдат запознати с новите изисквания при двойното обозначаване на цените и правилното превалутиране, които произтичат от Плана за въвеждането на еврото.“, каза Руменова. "Ако търговците не познават правилата, ако те не подхождат добронамерено към своите клиенти и също така ако не знаят, че при нарушение ще бъдат санкционирани от контролния орган, то тогава няма как да се установи един справедлив и защитен за потребителите пазар“, добави експертът. 

Според нея има добър план, с конкретни цели по отношение на потребителската защита. "Въпросът е как на практика ще се реализира, защото той трябва да бъде детайлизиран – да бъдат изведени конкретни целеви публики, конкретни послания към тях и цели, които да бъдат постигнати, като се включат подходящите комуникационни канали. Само по такъв начин търговците ще разберат какво се очаква от тях, за да бъдат изрядни, защо трябва да са такива и какво следва, ако не са. А потребителите – от какво и как да се пазят, както и как да упражняват своя граждански контрол с реакция и сигнали при нарушения.“, обясни Габриела Руменова. 

"В момента Комисията за защита на потребителите не се възприема като орган, който може да бъде уважаван и да всява респект, тъй като тя епизодично се насочва към сектори, които не са приоритетни за обществото, а е важно да се фокусира именно върху касаещите обикновения потребител проблеми, не върху чрезвичайни покупки, които прави много малък процент от обществото. Както казаха министърът на икономиката и дори премиерът, КЗП се нуждае от реформира, тъй като в момента не работи така, че да защитава интересите на потребителите. Надяваме се, че това предстои.“, завърши тя.

Виж коментарите (0)

Още по темата (454):
26.11.2024 Банкерка за влизането ни в еврозоната: Ние сме единственият сектор в държавата, който ще плати данък
24.11.2024 Дянков: Ако имаме работещи НС и кабинет през декември, най-рано през 2026 г. е възможно да влезем в еврозоната
22.11.2024 Финансист: Много пари под дюшеците има, купуването на имот с тях е един от малкото начини за изчистването им преди еврозоната
20.11.2024 С 200 тира България ще придвижи нужните евробанкноти и монети за еврозоната
20.11.2024 Ето как ще изглеждат българските евромонети
18.11.2024 Банков експерт каза как ще се отрази приемането на еврото за икономиката и българите
Още новини от Национални новини:
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Ад на "Петрохан"
Циклонът достигна България, издадени са сериозни предупреждения
Унищожават овцете, заразени с шарка, в Сливенско
Костадин Костадинов: Имам чувството, че се намираме в психиатрия
АПИ с важно напомняне за шофьорите!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).