ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Нови такси за фирмите, обявили фалит
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:45 / 11.03.2025Коментари (0)1161
©
Нови такси ще плащат фирмите, обявени в несъстоятелност. Те са във връзка с регистъра по несъстоятелност, който беше създаден с промени в Търговския закон.

Съгласно промените актовете в производството по несъстоятелност на предприемача се вписват или обявяват в регистъра по несъстоятелност, който се води и поддържа от Министерството на правосъдието. Регистърът е публичен и се води в електронна форма.

Министърът на правосъдието пък издава наредба за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра.

Предвижда се, че Министерството на правосъдието събира такси в размери, определени с тарифа на Министерския съвет, за предоставяне на следните услуги от регистъра по несъстоятелност:

1. вписване и обявяване на актове;

2. издаване на удостоверение;

3. извършване на писмена справка;

4.издаване на заверено копие на хартиен носител от електронен образ на заявление или приложения към него;

5. предоставяне на базата данни или част от нея.

За целта се въвеждат прости такси, събирани при подаване на заявления за услугите от регистъра по несъстоятелност на предприемача. Предлага се основният размер на таксите да е 26 лв. за вписване и обявяване на актове, 17 лв. за издаване на удостоверение и за извършване на писмени справки и 18 лв. за издаване на заверено копие на хартиен носител.

Съобразно Закона за електронното управление са отчетени по-ниските разходи при електронно заявяване на услугите, а при издаване на удостоверение – и при получаването им, поради което в тези случаи са предложени и по-ниски размери: 20 лв. за вписване и обявяване на актове, 11 лв. за издаване на удостоверение, 13 лв. за извършване на писмени справки и 14 лв. за издаване на заверено копие на хартиен носител, пише Pariteni. Предвижда се тарифата да влезе в сила на 1 май 2025 г., като за услугите по издаване на удостоверения, писмени справки и заверени копия, таксите да се събират след издаване на заповедта от наредбата за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Войната в Украйна
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Поскъпване на хранителните продукти
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: