Няколко основни грешки, които унищожават климатика на колата ви
Температурите навън се покачват, което означава, че климатикът става най-търсената опция в колата. В такова време е страшно човек дори само да си помисли, че той може да се развали, но това се случва, като често повредите са по вина на собственика на автомобила. Основно тя се дължи на факта, че шофьорът забравя да следи за състоянието на тази система.
Това, разбира се, далеч не е единственият проблем на климатика, който може да бъде причинен от човешки фактор, информира AutoMedia.bg. Експертите от изданието ZR посочиха 6 основни грешки, които съсипват тази много важна система на автомобила. И всяка от тях може да бъде избегната, но повечето шофьори не го правят.
Вижте кои са шестте шофьорски грешки, които причиняват повреда на климатика.
Не се следи състоянието на тръбите
За първата вече стана дума – при някои превозни средства тръбите са разположени върху хоризонталните части на страничната греда или калника на каросерията. Мръсната и солена вода също попада там през зимата – се появява корозия, тъй като тези тръби са от стомана и алуминий. Последният се разрушава бързо и се стига до течове. Как може се предотврати това? Изплакнете тръбите на климатика с вода след края на зимния сезон.
Не се следи за чистотата на радиатора на климатика
Това трябва да се прави редовно, тъй като мръсният топлообменник на климатика няма да пропуска въздух към радиатора на двигателя и така може да се стигне до прегряване. Освен това, солта силно корозира алуминиевите плочи и тръби.
Най-добре е кондензаторът на климатика да се промива от специалист поне веднъж на две години. Той разполага с нужното оборудване, за да не налага разглобяване. Ако все пак миете радиаторите сами, тогава го правете бавно, със слабо налягане на водата, с премахване на бронята и разделяне на двата топлообменника.
Не се проверява херметичността на системата
Ако се наложи зареждане на климатика, собственикът на автомобила обикновено се обръща към първия попаднал му сервиз, където просто добавят фреон. Всъщност обаче първа трябва да се провери системата за течове, да се долее масло (ако се налага) и едва след това да се добави правилния хладилен агент.
Не се сменя дълго време филтъра на купето
Ако искате вашият климатик да работи ефективно, тогава трябва да смените филтъра на купето на автомобила навреме. В крайна сметка, когато този филтър е запушен, въздухът изобщо не влиза в кабината, без значение дали е студен или горещ.
Позволява се на бактериите да се размножават в климатичната система
Топлината и влагата, които често се намират в каналите на системата, насърчават растежа на цели колонии от бактерии. Затова и трябва да се извърши антибактериална обработка на всички канали на отоплителната, вентилационната и климатичната система преди началото на топлия сезон. Такава услуга може да бъде извършена както в сервизи или на автомивка, така и от собственика, като се използват специални аерозолни препарати.
Климатикът не се включва през зимата
Сега, през лятото, е неудобно да се напомня за това, но когато сезонът на работа на климатика приключи, той все пак трябва да го включва периодично! Това не може да стане, когато е студено, но при размразяване или в подземен паркинг или гараж, климатикът трябва да бъде включен за няколко минути. Факт е, че след няколко месеца бездействие маслото на климатика се стича надолу и престава да смазва многобройните гумени подвижни и неподвижни уплътнения. Те изсъхват и постепенно излизат от строя.