"Субсидията по договор е между БДЖ и държавата. Според този договор държавата прави поръчка какви влакове да се движат в страната, ние я изпълняваме и получаваме субсидия, това е нормален процес. БДЖ трябва да получи субсидията за юли, тъй като това затруднява и задълженията към банките, затруднява и оперативната дейност на БДЖ, но все пак няма опасност влакове да спират... Мерките, които трябва да се предприемат за БДЖ до края на реформата, са ясни. До края на седмицата планът ще е актуализиран и ефектът от реформите може да бъде видян чрез този план. Оттук нататък или окончателно успешно ще завърши реформата, или всичко, което сме свършили досега, може да се срине" - отбеляза Владимиров.
Според председателя на Съвета на директорите на БДЖ най-добре е приватизацията на "Товарни превози" да стане максимално бързо: "Има рискове по отношение на реформата, един от тях е свързан с "Товарни превози". Заради течащата процедура по приватизация, ние не извършваме реформа там от началото на годината. Реформите трябва да бъдат продължени... За съжаление приватизацията трябва да приключи до края на годината, защото след това навлизаме в предизборна обстановка. Това е рискът, който съществува по отношение на "Товарни превози". Най-добрият вариант е приватизацията да се случи колкото се може по-бързо."
Владимиров съобщи, че информира и че загубите от кражби в "Товарни превози" са около 2 млн. лева, а в "Пътнически превози" са около 1 млн. лева. По думите му приватизацията е нужна, но не на всяка цена. Той смята, че 100 млн. лева е неподходяща сума за "Товарни превози".
Още по темата (409): | |