ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Няма как да предлагаме качествен туризъм с необучени служители и сезонни работници
Автор: Цоня Събчева 22:48 / 26.01.2025Коментари (0)3709
©
Зимните курорти се развиват много добре и България стои отлично на туристическата карта. Увеличаване на потока на туристите през летния сезон може да стане чрез добра реклама, добра свързаност, достъпност и качество на услугата. Това каза Илин Димитров – секретар на президента на Република България по туризъм и бивш служебен министър на туризма, в предаването "Метроном" на Радио "Фокус".  

Балнео, СПА, медицинският туризмът, както и целогодишният, бележат ръст, допълни той. Статистиката за 2024 г. показва, че месеците януари, февруари и март бележат ръст от над 35% спрямо 2019 г., докато през месеците юни и юли спадът спрямо 2019 г. е 9%, посочи той. Една от причините за това е фактът, че транспортният сектор все още не се е възстановил след COVID кризата. Туризмът е пряко свързан с полетните разписания и чартърните полети към България. "Може би още една-две години ще ни трябват, за да възстановим нивата на чартърите към България. И тук е много важно държавата да е активна и да работи добре с авиопревозвачите. Чужденци в България могат да дойдат по два начина – с автомобили и автобуси или със самолети“, обясни бившият министър на туризма.

Поведението на туристите също се променя, отбеляза той. "Вече се търси съвсем друг вид почивка – дигиталните приложения навлизат, използват се все повече споделени пътувания, използват се абсолютно всички възможности, които новите технологии могат да ни дадат“, допълни Димитров.

Проблемите пред сектора на туризма са много, а липсата на политическа стабилност пречи на разрешаването им, заяви бившият министър на туризма. "Всяко ново правителство има различен подход. Туризмът ни е недофинансиран. Последното вдигане на бюджета е през 2022 г. Нашето министерство разполага с пари за реклама по-малко, отколкото една голяма гимназия. В момента харчим около 17 милиона лева, от които 8-9 милиона са за реклама. Една Гърция примерно разполага с бюджет над 400 милиона лева, а пък Турция – около 350 милиона. Практически ние сме невидими“, посочи Илин Димитров.

Предизвикателствата пред сектора са много. Рекламата не е фокусирана, не предлагаме нови продукти. България е втора в Европа по минерални извори, но няма стратегия за развитие на този вид туризъм, даде пример съветникът на президента по туризъм. Няма как да предлагаме качествен туризъм с необучени служители и сезонно наемане на работници, заяви той. Вносът на работна ръка от трети страни също е силно затруднен заради процедурата по издаване на визи. "Просто са претоварени консулските ни служби. Тази година отново няма да достигат работници“, предупреди Димитров.

Въпреки това, секторът се справя и без подкрепа от страна на държавата, допълни той. "Би било хубаво енергийната ни политика да бъде ясна така, че да може да се бюджетират правилно туристическите пакети. Ранните записвания и сключването на договорите стартират още в края на предишния летен сезон и е много трудно, когато не знаеш колко ще струват енергоносителите, разходите и заплатите, колко ще струва продуктът. Това отново удря по качеството. Българският туризъм трябва да се фокусира върху качествената услуга, за да може да я рекламираме добре“, смята Илин Димитров.

Прекият принос на туризма за БВП е 8%. "Непрекият би трябвало да се умножи по две – това са 16%. Според мен един сектор, който дава 16% от БВП, е приоритетен. Над 12% от всички хора, които работят в България, са заети в сектора. Много трябва да се внимава как се подхожда. Дори да се промени ДДС на 20%, това трябва да стане с пътна карта, с която да се обясни кога ще се промени и как. Трябва да има предвидимост, за да може да имаме някакъв хоризонт, поне една година напред“, подчерта Илин Димитров.

По думите му туристическият бранш се нуждае от обединение. В момента съществуват над 211 браншови организации, посочи той. "Имаме нужда първо бизнесът да се обедини, за да чуем гласа му, за да знаем какво иска. Той е наясно как може да му бъде помогнато. Бизнесът има нужда от спокойствие, от орган, който да говори с властта, и от един хоризонт“, допълни Димитров.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Забраняват телефоните по време на час
Войната в Украйна
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Бюджет 2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (10768) 56%
Не (6542) 34%
Не мога да преценя (1961) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: